VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 18/11/2008 - 09:00h

Ricard Torrents presenta el llibre 'Memòries d'un segle d'or', de Joan Triadú

Dijous, 20 de novembre a les 7 de la tarda a la sala de la Columna de Vic

Aquest dijous dia 20 de novembre, tindrà lloc la presentació del llibre 'Memòries d’un segle d'or', de l’escriptor i crític literari Joan Triadú, que anirà a càrrec de Ricard Torrents, assagista i traductor. També hi intervindran l'alcalde de Vic, Josep M. Vila d'Abadal, el director editorial del Grup 62, Fèlix Riera i l'editor de Proa, Arnau Cònsul. L'escriptor i crític literari català Joan Triadú (Ribes de Freser, 1921) va estudiar filologia catalana a la Universitat de Barcelona.

L’any 1982 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi, el 1992 va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes i al 2001 la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya. És membre de l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC), del PEN Club, de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), així com d’Òmnium Cultural i l’Institut d’Estudis Catalans. També és membre de la Plataforma per la Llengua. Amb un estil marcat pel seu interès en la recuperació de la memòria de la llengua catalana, és autor de diversos reculls de poemes i de gairebé una vintena d’assajos.

'Memòries d’un segle d’or' és un assaig autobiogràfic on l’autor fa un repàs per la cultura catalana al llarg del s. XX, mentre que contribueix a la construcció de la cultura catalana contemporània. Joan Triadú evoca a un 'segle d’or' durant el qual, els catalans van prendre consciència de la dimensió nacional de la seva cultura.

 
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA