VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 17/04/2007 - 11:05h

L’Escola Bressol Municipal Marrecs oferirà 35 noves places el curs vinent

L’Ajuntament preveu construir una nova llar d’infants al Mas Lluí

En aquests moments s’està duent a terme una actuació d’ampliació de l’escola bressol Marrecs que permetrà oferir un major nombre de places per al curs vinent. L’ampliació de l’equipament respon a la demanda constant de places des de fa ja uns anys i a l’acompliment d’una llei autonòmica. Pel que fa a la inversió econòmica de l’Ajuntament, es concreta en 665.260 € en total recollits i publicats en els pressupostos d’inversions de 2007.

La Llei 5/2004 de 9 de juliol sobre la creació de llars d’infants de qualitat estableix que el Govern de la Generalitat, en coordinació amb els ajuntaments, ha d’impulsar el desenvolupament d’una xarxa de llars d’infants de titularitat pública que implica la creació de 30.000 noves places per al primer cicle de l’etapa infantil, és a dir, el període que va des dels primers mesos fins als tres anys.

La implantació d’aquesta llei va requerir la creació del Mapa de llars d’infants de Catalunya 2004-2008, el Decret que regula l’educació dels infants de zero a tres anys i l’Acord de col·laboració per al finançament de la creació de places de llars d’infants municipals.

Segons el Mapa de llars d’infants, a Sant Just li correspon la creació de 75 noves places de llars d’infants. L’oferta de l’escola bressol municipal Marrecs és en aquests moments de 34 places. Un cop hagi finalitzat la reforma, el nombre de places s’haurà incrementat en 35 de noves. Segons Costi Rubio, regidora d’Educació de Sant Just, el govern municipal espera que aquesta ampliació sigui suficient de cara el proper curs: “Amb aquestes 35 places esperem donar resposta a la demanda actual, tot i que sabem, pel que hem observat en altres poblacions, que quanta més oferta es fa més creix la demanda. I com que sabem això, l’Ajuntament ha incorporat en la seva planificació la creació d’una nova llar d’infants de titularitat pública, al futur barri de Mas Lluí, amb un mínim de 41 places”. Les noves 35 places de l’escola bressol i les que es crearan de la nova llar d’infants de Mas Lluí cobriran així la previsió l’estudi del mapa de llars d»infants de la Generalitat.

Costi Rubio ens explica que “cal tenir en compte que l’educació per als infants entre 0 i 3 anys no és ni obligatòria ni gratuïta, per la qual cosa l’administració competent no la considera com un servei universal, com ho és l’educació en les etapes entre 3 i 16 anys. Malgrat aquesta no obligatorietat, l’actual govern municipal sempre ha tingut en compte la necessitat que tenen les famílies d’aquest servei. És per això que, juntament amb la creació de les places de llar d’infants esmentades, s’incorpora un servei que, al marge de l’horari d’escola, ofereix espais educatius per als infants i les seves famílies. Podem posar l’exemple de l’espai Nadó, que ja existeix, i es crearan altres serveis educatius, com ara tallers de joc, que es posaran en marxa a partir del 2008 en el mateix centre de l’escola bressol municipal Marrecs”.

El proper primer de maig s’obrirà el període de preinscripció als centres educatius públics de Sant Just. Les noves places a l’escola bressol entraran en funcionament el setembre de 2007, a l’inici del proper curs. Quan el mes de maig s’iniciï el període de preinscripció, l’escola bressol oferirà 35 places noves d’1 i 2 anys. El total de places de l’escola serà de cent places. Les famílies interessades d’inscriure els seus fills al centre podran acudir a les reunions informatives dels dies 25 i 26 d’abril.

 
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA