VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIJOUS, 18/06/2009 - 18:18h

Novetats en Mobilitat: des de la Bicicleta a l'Avió

Aquest mes de juny ha portat força novetats en l'àmbit de la mobilitat al Baix Llobregat, que afectaran a la població de Sant Boi. A més de l'entrada en servei de la nova terminal 1 de l'Aeroport de Barcelona, amb nous vials d'accés i perllongament de la L77, també cal destacar l'increment en l'ús del ferrocarril, transportant mercaderies al port. Hi ha novetats en alguns espais i camins per anar a peu i en bicicleta en la zona del Delta.

Aquest mes de juny ha portat força novetats en l'àmbit de la mobilitat al Baix Llobregat, que afectaran prou a la població de Sant Boi. La més publicitada ha estat l'entrada en servei de la nova Terminal 1 de l'Aeroport de Barcelona, amb nous vials d'accés per carretera i el perllongament de la línia d'autobús L77, que passarà a tenir nous horaris de pas. Tot i l'accés a la nova terminal amb autobús, hi ha manca d'una línia de ferrocarril directa, la qual està pendent de construir-se i que presenta força dificultats pel terreny deltaic. En l'àmbit del ferrocarril a la nostra comarca, cal destacar l'increment en el transport de mercaderies al port pels nous acords de Seat amb FGC. També es confiarà més en els FGC per a què els aficionats de l'Espanyol puguin anar al camp de futbol de Cornellà, ja que els accessos en vehicle privat es preveuen força complicats. Si per vehicle privat s'entén la bicicleta, o anar a peu, sempre es podrà arribar pels camins que s'han arranjat a la vora del riu Llobregat.
Cal destacar l'èxit que ha representat per als santboians la inauguració del nou accés al riu des del centre del poble. Els caps de setmana sembla les Rambles, i tothom en gaudeix. Un símptoma evident ha estat l'increment de les vendes de bicicletes de passeig, tant mixtes com urbanes, per davant de les de BTT. A més, també hi ha novetats en alguns espais i camins per anar a peu i en bicicleta en la zona del Delta, ja que l'acabament de les obres a la llera del riu al Prat permet fer els nous recorreguts sense entrebancs ni passar per cap carretera. Tant per anar a la desembocadura nova del riu, a tocar del canal de la Bunyola, com de la platja del Prat. En aquesta zona s'han arranjat les edificacions de la caserna dels carrabiners i del telègraf, visitables mitjançant unes passarel.les de fusta. En aquest cas, us recomanem l'excel.lent mapa que l'ajuntament del Prat ha editat de la zona sota el nom de Porta del Delta.
Totes aquestes novetats conformen notícies una mica contradictòries en cert sentit, però són aquestes paradoxes de la vida moderna. Com que avui dia es pot arribar més lluny anant més a poc a poc, a peu o en bicicleta, que per exemple, en cotxe, entre que els vas a agafar, circules per un guirigall de carreteres i quan arribes a destinació busques un aparcament. Fent números, surt més a compte anar en bicicleta i pagar un taxi quan el necessites.

 
Camí de la Bunyola al costat de l'Aeroport
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA