VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DILLUNS, 07/07/2008 - 11:32h

V Jornada per La Llengua a StAP

Les Jornades han subsituït el Correllengua després dels incidents del 2003.

La V Jornada per La Llengua, organitzada per l'Assemblea Organitzadora del Corrrellengua a Sant Andreu, va ser mitja jornada, la tarda-vespre, on es van mostrar Bitlles Catalanes; una xerrada del col·lectiu Veu Pròpia; poesia a càrrec de Ara És Demà i el premi Amadeu Oller'07 David Caño; un sopar popular i l'actuació del cantautor sabadellenc Lluís Oliva. Les Jornades s'organitzen després dels incidents del Correllegua de l'any 2003.

La manca d'acord entre els integrants d'aquella Comissió inicial ha impedit que el Correllengua torni a fer estada a Sant Andreu de Palomar.

Aquell any va ser organitzat per una Comissió formada per col·lectius de l'esquerra independentista, com ara Endavant o l'Assemblea de Joves, i les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya.

La càrrega policial, contestada amb efectivitat pels assistents, i la inhibició del conseller de Cultura del districte, va deixar un pòsit de recels i accions anoreadores, que va acabar amb una baralla a trompades entre membres de les JERC i l'Assemblea de Joves i amb l'intent d'expulsió del Grup Sant Andreu per les Casernes per part de l'A.VV. de Sant Andreu de Palomar del col·lectiu independentista. Aquesta expulsió no va ser acceptada per la resta de membres del Grup i va provocar que l'A.VV. en sortís, tot expulsant el Grup per les Casernes dels seus locals on es mantenien les assemblees i es guardava el material de la campanya.

L'any següent, el 2004, i posteriors, l'esquerra independentista andreuenca ha anat organitzant les Jornades per La Llengua, al no estar autoritzats per la C.A.L. a fer el Correllengua a Sant Andreu de Palomar.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA