|
DILLUNS, 01/12/2008 - 10:03h
Girona, al Google Earth, en tres dimensions
El govern municipal signarà un conveni amb Google
Girona serà la primera ciutat europea de menys de cent mil habitants reproduïda en tres dimensions als serveis de cartografia digital de Google, el Google Earth i el Google Maps. El consistori signarà aviat un conveni per a cedir materials de la Unitat Municipal d'Anàlisi Territorial a Google per facilitar el disseny de la ciutat virtual. Segons la tinenta de batlle Isabel Salamaña, és Google qui ha demanat la col·laboració del consistori.
Salamaña considera que és una iniciativa molt positiva perquè situarà Girona al món. Amb l'acord, la Girona virtual passarà a ser d'escala 1:1000 i amb força més detall que moltes de les ciutats reproduïdes a Google Earth. Els responsables del servei tot just han començat un procés de col·laboració amb entitats locals d'unes quantes ciutats del món que tenen informació útil per a reproduir les ciutats en tres dimensions, tot i que aquesta mena de convenis no preveuen cap compensació econòmica.
Salamaña explica que el consistori pot decidir si hi ha algun racó de la ciutat que considera confidencial, de manera que no es reprodueixi en tres dimensions, i també diu que és una eina que pot ajudar a promocionar turísticament la ciutat a tot el món. Els serveis Google Earth i Google Maps són molt populars, a la xarxa, amb milions d'usuaris a tot el món i versions que funcionen, fins i tot, al telèfon mòbil.
|
|
|
|
|
|