Fins ara, el Consell de Solidaritat organitzava una pedalada i una cursa popular en el marc de la Manresa Solidària i enguany es fa coincidir amb la pedalada de la Setmana de la Mobilitat. La pedalada porta per lema Aire net per a tot el món i seguirà el següent horari:
-9.30h: Sortida caminada- Flors Sirera
-10h: Sortida cursa – Flors Sirera
-10.30h: Sortida pedalada – Plaça Major
-12.00h Botifarrada a la plaça Major per a tots els participants i lectura de Manifest.
El recorregut de la cursa i la caminada és el següent:
Casa Flors Sirera, c/ Saleses, c/ Caputxins, c/ de la Cova, Pont Vell, Carretera d’Igualada- Barcelona, a 100m a l’esquerra camí de la Guia, passar pont per sobre vies de tren, (abans arribar cases Guia) camí a Torre Santa Caterina, Torre Santa Caterina, camí de les Pedreres, Carretera Igualada (tram de la Catalana – pont Fumat), pujant direcció Igualada a 100m camí cap al Congost, volta al Congost, Passeig del Riu, pl. de la Reforma, Via Sant Ignasi, c/ Codinella, c/ Santa Llúcia, Pujada dels Drets, c/ Sobrerroca, pl. Major.
El recorregut de la pedalada és el següent:
Plaça Major, c/ Sant Miquel, Plana de l’Om, c/ Vilanova, c/ Sant Francesc, Muralla Sant Francesc, pl. Valldaura, Muralla Sant Domènec, carretera Cardona, c/ Pompeu Fabra, c/ Cardenal Lluc, pl. Independència, c/ Saclosa, c/ Bruc, c/ Barcelona, pl. Bages, av. Verge de Joncadella, av. Universitària, c/ Font del Gat, pl. Mn. Planas, c/ Súria, c/ Primer de Maig, passeig Pere III fins a Muralla, pl 11 de Setembre, pg. Pere III fins a Bonavista, pl. Bonavista, c/ Bisbe Comas, c/ Mn. Cinto Verdaguer, pl. S Jordi, c/ Mn Cinto Verdaguer, pl. Cots, c/ Hospital, c/ St. Andreu, c/ Sobrerroca, pl. Major.
‘Vaig a bici a l’insti’
Paral·lelament, s’ha organitzat conjuntament amb els centres educatius l’activitat “Vaig amb bici a l’insti”. Consistirà en què els alumnes de centres educatius de secundària realitzin la prova d’anar amb bicicleta al seu centre el pròxim divendres dia 26 de setembre en el desplaçament del matí i del migdia. Hi ha uns 130 alumnes inscrits, que seran guiats per monitors amb bicicleta. Els monitors seran membres del grup Manresa en bici, del CAE i un grup de jubilats ciclistes.
Els centres participants són:
- Institut Lluís de Pegera
- Institut Pius Font i Quer
- El Pilar
- Oms i de Prat
- Joviat