|
DIVENDRES, 29/08/2008 - 06:00h
Putin acusa els Estats Units d'orquestrar la guerra a Gèorgia per motius electorals
Li retreu d'haver entrenat i armat l'exèrcit d'aquell país · La Casa Blanca nega rotundament aquestes acusacions
El conflicte de Geòrgia, el va provocar 'algú' dels Estats Units. Aquesta afirmació del primer ministre rus, Vladímir Putin, fou feta una entrevista a la cadena CNN (vídeo). En l’entrevista acusa, a més, un dels candidats a la presidència nord-americana d’haver motivat la confrontació armada, però sense precisar quin. Segons Putin, els nord-americans han entrenat i proporcionat armes a l'exèrcit georgià i en la confrontació hi havia ciutadans nord-americans a la regió.
La portaveu de la casa Blanca, Dani Perino, ha negat rotundament aquestes acusacions, que ha qualificat d'irracionals.
L'altra part implicada en el conflicte no resta pas immòbil. El parlament georgià ha aprovat una resolució, no vinculant, instant el govern a trencar les relacions diplomàtiques amb Moscou. També ha demanat a l'executiu que declarés il·legals les tropes russes desplegades en territori georgià i que les considerés forces d'ocupació. La resolució ha tingut el suport unànime de tota la cambra.
Rússia amenaça amb míssils i la UE amb sancions
Moscou anuncià ahir que havia assajat amb èxit un coet balístic intercontinental capaç de superar qualsevol sistema de defensa antimíssils, segons l'agència russa RIA Novosti. L'anunci es féu quan els Estats Units feia públic que instal·laria un escut antimíssils a Polònia.
De la seva banda, la Unió Europea sospesa si ha de sancionar Rússia per haver reconegut la independència d'Abkhàsia i d’Ossètia del Sud. El ministre d'Estrangers francès, Bernard Kouchner, no va especificar quines mesures s'adoptarien, car tot dependria de les decisions que es prenguessin a la cimera europea de dilluns.
Fa quatre dies, abans que Rússia reconegués la independència de les dues repúbliques caucàsiques, Kouchner va dir que els caps de la Unió Europea no pensaven pas sancionar Rússia. Contràriament, ahir va dir que treballava en la redacció d’un text contundent que digués sense ambigüitat que no acceptaven aquest reconeixement.
|
|
|
|
|
|