VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DILLUNS, 23/02/2009 - 13:11h

Bermejo presenta a Zapatero la dimissió com a ministre de Justícia espanyol

El substituirà Francisco Caamaño, actual secretari d'estat de relacions amb les Corts · CiU, ERC i ICV qualifiquen de lògica i justificada la dimissió

Mariano Fernández Bermejo ha presentat avui la dimissió com a ministre de Justícia espanyol. Ha pres aquesta decisió perquè considera que se l'ha utilitzat contra l'executiu. Diversos mitjans espanyols van polemitzar pel fet que anés de cacera amb el jutge Baltasar Garzón mentre el magistrat investigava la suposada trama corruptiva que esquitxa alts càrrecs del PP. Cal no oblidar tampoc la primera vaga de jutges de dimecres passat.

Després d'anunciar a José Luis Rodríguez Zapatero que deixava el càrrec, ha ofert una conferència de premsa per a comunicar la notícia als periodistes. Fernández Bermejo, però, no ha volgut contestar-ne a les preguntes. Sense fer referència explícita a la cacera que va compartir amb el jutge Baltasar Garzón i que va crear no poca polèmica, sí que n'ha parlat de manera indirecta: 'No puc tolerar la utilització dels esdeveniments que tothom coneix contra els ideals del PSOE'.

A més de la cacera, el ministre ha hagut de fer front a uns altres problemes, com ara la vaga de jutges de dimecres passat, la primera de la història, que fou seguida per un terç de magistrats de tot l'estat, segons el Consell General del Poder Judicial, i per dos terços, segons les associacions de jutges.

Fernández Bermejo, qui ha dit que no creu que el pugui beneficiar romandre al capdavant del ministeri, continuarà la seva tasca política com a diputat al congrés espanyol. Ha afegit, a més, que marxar és 'el millor que podria fer' i que 'ningú no és indispensable'.

Val a dir que Bermejo ja havia presentat la dimissió la setmana passada, quan va conèixer-se que havia caçat en una finca de Jaén juntament Garzón i sense tenir-hi llicència. José Luis Rodríguez Zapatero, el va emplaçar avui a una nova reunió. Finalment el president del govern espanyol ha acceptat la dimissió.

Francisco Caamaño, nou ministre de Justícia espanyol

Francisco Caamaño, fins ara secretari d'estat de relacions amb les Corts espanyoles, serà el nou ministre de Justícia. Caamaño, de 46 anys, és llicenciat en dret per la Universitat de Sant Jaume de Galícia. L'any 1993 va ser designat lletrat del Tribunal Constitucional, i el 2002 va obtenir una plaça de catedràtic a la Universitat de València. El nou ministre de Justícia espanyol ha estat director de la Fundació Democràcia i Govern Local i co-director de la revista Quaderns de dret local.

Reaccions dels partits catalans

El secretari d'Organització del PSC, José Zaragoza, ha mostrat el seu respecte per la 'decisió personal' de Fernández Bermejo i ha celebrat que el substitut sigui Francisco Caamaño, una persona 'coneguda pels socialistes catalans i ben valorada'. Per la seva banda, el secretari general d'ERC, Joan Ridao, ha considerat justificada la dimissió de Bermejo, però ha recordat que 'el problema real' era el col·lapse de l'administració de Justícia i 'la corrupció en què es troba immers el Partit Popular'. Segons Ridao, això demostra 'el poder de la dreta política, mediàtica i judicial'. També Joan Herrera, secretari general d'ICV, ha celebrat la dimissió de Fernández Bermejo, i ha dit: 'En política és bo que hom assumeixi responsabilitats, i quan es cometin errors hom els reconegui'. Així, també ha demanat al PP que depuri responsabilitats davant dels casos de corrupció que l'afecten.

En la mateixa línia, també CiU considera lògica i adient la dimissió de Bermejo. El portaveu adjunt de CiU al congrés espanyol, Pere Macias ha lamentat, però, que el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, no ho hagi aprofitat per a remodelar el govern i donar una resposta millor a la crisi econòmica. Segons Macias, Bermejo ha quedat 'invalidat' per a donar resposta als reptes a què s'enfronta la justícia, que requereixen un novell alt de consens. Pel que fa al nou ministre de Justícia, Macias n'ha destacat el tarannà dialogant.

 
El nou ministre de Justícia espanyol, Francisco Caamaño
+ La notícia, als diaris espanyols: El País, El Mundo, ABC.
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA