|
DIMARTS, 19/02/2008 - 06:00h
El partit de Musharraf admet la derrota a les eleccions del Paquistan
Els dos principals grups de l'oposició han aconseguit la majoria de vots
El partit que dóna suport a l'actual president del Paquistan, Pervez Musharraf, ha admès la derrota en les eleccions celebrades ahir, segons un portaveu del grup que cita la BBC. El partit de l'assassinada Benazir Bhutto, el PPP, i la Lliga Musulmana-N de l'ex-primer ministre Nawaz Sharif, han aconseguit la majoria dels vots, segons els primers resultats. Això podria comportar l'establiment d'un govern de coalició entre els dos partits de l'oposició.
Els partidaris dels partits opositors ja van sortir ahir a la nit als carrers a celebrar la derrota del partit oficialista. Amb tot, no s'espera que cap obtingui la majoria dels 342 escons de l'Assemblea Nacional, ja que els recomptes ja n'atorguen al PPP 110 i 100 al PML-N.
Una gran part de la població i dels observadors internacionals dubten que els sufragis s'hagin fet amb totes les garanties democràtiques i amb transparència, malgrat la promesa del president del país. La pregunta és, en efecte, si Musharraf, que ha detingut milers d'opositors, que ha imposat un estat d'emergència i ha fet una purga del Tribunal Suprem, resistirà la temptació de manipular els resultats dels comicis.
Segons alguns analistes, la profunda divisió de la classe política paquistanesa, sobretot entre el partit que dóna suport a Musharraf, i l'antic partit de Bhutto, pot acabar amb una insurrecció del moviment talibà, que faria molt complicat el camí cap a la democràcia.
Les eleccions s'havien de fer a principi del mes de gener, però es van ajornar després de l'assassinat de la candidata del PPP, Benazir Bhutto.
|
|
|
|
|
|