VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 29/05/2007 - 14:36h

Joan Saura menteix a Palau, negant haver demanat l'abstenció de la dreta

Els enregistraments sonors ho evidencien

El conseller de Participació Ciutadana, Joan Saura, ha negat (mp3) que fes una crida a l'abstenció d'una part de l'electorat quan, en un míting electoral d'ICV a Granollers, el dimarts dia 22, va dir (mp3): 'Els que no se sentin d'esquerres, els que no se sentin ecologistes que facin el que vulgun, que s'abstinguin, que votin el que vulguin'. Avui, en la conferència de premsa posterior al consell de govern, al Palau de la Generalitat, Saura ha dit que no va demanar l'abstenció.

Saura ha dit que va fer aquestes declaracions com a president d'Iniciatva per Catalunya, que només volia demanar el vot per aquest partit i que va demanar que els votants de dretes s'abstinguessin de votar ICV.

Suport de Montilla

El conseller ha tingut el suport del president de la Generalitat, José Montilla, qui també ha negat que Saura fes una crida a l'abstenció i ha qualificat d'anècdota les declaracions. A més, Montilla ha dit que no li ha demanat explicacions perquè no calia.

D'altra banda, sobre la responsabilitat del govern en els alts percentatges d'abstenció registrats a les elecccions de diumenge, Montilla ha dit que l'executiu només ha de fer autocrítica en part, perquè no tota la responsabilitat és seva.

Avui el govern ha fet el balanç dels primers sis mesos de gestió (Vegeu el document en pdf explicatiu). En la reunió també s'ha anunciat el nomenament de Roser Clavell com a nova secretària d'Afers Exteriors, en substitució d'Albert Royo, i el d'Àngel Cortadellas com a nou director general de Relacions Internacionals, en substitució de Maria do Carmo Marques-Pinto de Dalmau. El conseller de la vice-presidència, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha justificat que els dos responsables cessats ja havien complert les seves funcions.

(Fotografia de Jordi Bedmar.)

 
+ Declaracions en àudio de Joan Saura el 22 de maig, en un míting d'ICV a Granollers.
+ Declaracions de Joan Saura avui, en la conferència de premsa posterior a la reunió de govern.
+ Arxiu de VilaWeb TV: L'opinió dels abstencionistes (27-5-07).
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA