Els Bombers de la Generalitat havien fet anit prop de 3.000 sortides arreu de Catalunya, la majoria concentrades a la demarcació de Barcelona, on el temporal de vent va fer més estralls. Centenars d'arbres caiguts, tanques publicitàries tombades, murs esfondrats i sostres i tendals arrencats són alguns dels efectes de la ventada d'ahir. La tragèdia, però, va tocar de ple el Baix Llobregat. Dos homes van morir esclafats per arbres a la Palma de Cervelló i Abrera, Però l'accident més tràgic es va produir pocs minuts després de les 11 del matí al camp municipal de beisbol de Sant Boi. Quatre nens d'entre 9 i 10 anys, van morir esclafats sota la runa del pavelló d'entrenament on precisament s'havien refugiat del vent. La canalla, de categoria alevina, s'havia d'entrenar ahir al matí a les instal·lacions exteriors del camp municipal de beisbol de Sant Boi de Llobregat, però la ventada va fer recomanar que s'entrenessin al túnel de batuda, una espècie de nau on poden assajar els llançaments. Hi havia una quinzena de nens quan l'estructura es va esfondrar per causes que ara s'investiguen, encara que tot apunta que el vent va aixecar la coberta i que això va provocar l'ensorrament dels murs, fets de peces de formigó prefabricat. Tots els nens morts i els ferits eren al túnel de batuda, juntament amb dos dels monitors. Segons les dades facilitades pels bombers, al camp de beisbol hi havia en aquella hora 17 nens i dos monitors. Només sis nens eren fora del túnel en el moment en què es va esfondrar, i van sortir-ne il·lesos.
Els primers a arribar al lloc dels fets van ser alguns dels veïns que viuen als blocs de pisos del costat i algun membre d'un club de petanca que era a la zona. Van ser els primers a rescatar la canalla, encara que la proximitat de la comissaria de la policia local, a pocs metres de l'estadi, va fer que les tasques d'auxili i desenrunament s'activessin ben aviat. Els veïns que viuen a la vora del camp municipal de beisbol de Sant Boi de Llobregat, al barri de Camps Blancs, també conegut com a Cinc Roses, explicaven ahir davant el lloc dels fets que abans que s'ensorrés el túnel de batuda s'hi va sentir un espetec molt fort, una fressa estranya, que van atribuir a un petit tornado. «Quan vaig mirar per la finestra, vaig veure que tot s'ensorrava», explicava ahir un dels testimonis.
Segons va explicar el mateix alcalde de Sant Boi, Jaume Bosch, els agents de la policia local van tardar amb prou feines un parell de minuts a arribar al lloc dels fets, i va afegir-hi que tots els serveis d'emergència bombers, ambulàncies i Mossos d'Esquadra eren tots a la zona al cap d'un quart d'hora com a màxim. Des de les 12 del migdia d'ahir, el consistori va oferir atenció psicològica als afectats, a les seves famílies i als nois que s'entrenaven a fora i que van ser testimonis de la tragèdia.