| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 de desembre de 2025


divendres, 11 d'abril de 2003
>

L'advocat de Feliu atribueix la duresa de les penes a la del captiveri, «terrible i maliciós»

Satisfacció perquè als absolts no els havia acusat i l'única discrepància amb el tribunal ha estat respecte a Teixidor

M. ÀNGELS PAGÈS . Girona
A l'hora de valorar les penes imposades als cinc condemnats, l'advocat de Maria Àngels Feliu, Carles Monguilod, va ser clar i concís: «Són penes molt dures perquè els fets també van ser molt durs.» I ràpidament hi va afegir que Feliu va passar un «terrible i maliciós captiveri», tal com va explicar ella i com també ha recollit la sentència amb el relat d'escenes força punyents. El lletrat es va mostrar satisfet perquè els que han estat absolts no havien estat acusats per Feliu, que sempre havia tingut clar que preferia equivocar-se «per defecte que per excés», com finalment ha passat, ja que Teixidor (a qui Feliu no acusava) ha acabat condemnada.


+ Ullastre i Teixidor, entrant a l'Audiència tapats amb un paraigua per evitar que les càmeres els captin la cara.  Foto: MANEL LLADÓ.
Maria Àngels Feliu va estar ahir pendent de la sentència, però tranquil·la i fent les tasques habituals, a casa i a la farmàcia. Sí que va contactar amb el seu lletrat, Carles Monguilod, abans que es fes pública la sentència i aquesta la va saber per mitjà de la ràdio, abans que l'advocat tornés a contactar amb ella. Com el lletrat, Feliu està satisfeta sobretot perquè tots els que finalment han estat absolts no havien estat acusats per ella i ha acabant pecant per defecte i no pas per excés com temia. Monguilod va destacar que l'única discrepància amb el tribunal ha estat pel que fa a Montserrat Teixidor, que ja és a la presó. «Honradament, nosaltres no ho havíem vist així, però respectem el criteri», va dir el lletrat. Tot i aquesta discrepància, Monguilod va anunciar que no presentarien recurs contra la sentència perquè en tot cas ja ho farà la seva defensa i, a més, considera que la sentència recull el 90% de les seves tesis. En valorar les condemnes, Carles Monguilod va dir que la duresa de les penes és directament proporcional a la dels fets. «Són penes molt dures perquè els fets són molt durs», va dir, tot destacant que el mateix tribunal també s'havia «encarregat» de reflectir el «terrible» i «maliciós» captiveri que va haver de passar Maria Àngels Feliu durant els 492 dies que va estar segrestada. LA SENTÈNCIA

 NOTÍCIES RELACIONADES

> El segrest, segons l'Audiència

> PROPOSTES A LA POLICIA D'OLOT

> Joan Casals Sánchez

> Joan Casals Sánchez

> Joan Casals Sánchez

> L'Audiència de Girona condemna cinc dels acusats pel segrest d'Olot i n'absol tres

> Apliquen a dos condemnats penes superiors a les que van demanar per a ells les acusacions

> Antoni Guirado

> Antoni Guirado

> Josep Lluís Paz «Pato»

> Montserrat Teixidor

> Josep Lluís Paz «Pato»

> Montserrat Teixidor

> Sacrest qualifica la sentència de «bastant exemplar» i avui mateix deixa Antoni Guirado sense sou

> El jutjat de Ripoll arxiva la causa contra Ullastre i Guirado per la mort del seu soci Pep Zambrano

> El confident Francisco Evangelista: un testimoni d'«escassa o nul·la fiabilitat»

> Joan Casals i Xavier Bassa, absolts per falta de proves deu anys després de ser detinguts

> CASALS I BASSA

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.