dijous, 3 de gener de 2002 >
Un tall històric a l'N-II
El Baix Maresme pressiona per aconseguir que l'N-II sigui una via urbana i l'autopista, lliure de peatge
FRANCESC SANTIAGO
.
Premià de Mar
La manifestació del 17 de juny a l'N-II quedarà en el record de milers de ciutadans. Unes 5.000 persones van tallar la carretera gairebé quatre hores en una festa reivindicativa. Un doble objectiu: que l'N-II sigui una via urbana amb menys trànsit i que l'autopista sigui lliure de peatge. La C-32 té el peatge més antic de l'Estat, i no es retirarà fins al 2016. El consens polític i la pressió ciutadana han aconseguit reactivar amb força el debat. La Generalitat negocia amb els alcaldes i el Consell Comarcal una solució als problemes de mobilitat del Baix Maresme. L'opció de treure el peatge, però, perd força, i els estudis del govern aposten per col·locar uns vials laterals a la C-32 per evitar que la xarxa viària es col·lapsi.
 |
El debat sobre la mobilitat ha estat intens el 2001, i ho serà més aquest any nou. La prioritat és treure vehicles de l'N-II per aconseguir que sigui una via més urbana.
Al Baix Maresme, una plataforma formada pels alcaldes i el Consell Comarcal coordina les negociacions amb la Generalitat. S'exigeix la supressió del peatge de la C-32, però aquesta petició sembla difícil d'aconseguir perquè un estudi del govern diu que si s'aixequen les barreres, l'autopista es col·lapsarà en poc temps. El mateix estudi assenyala que encara que es mantingui el peatge, el col·lapse és inevitable si no es prenen mesures.
La Generalitat defensa l'opció de construir vials laterals a l'actual autopista amb accessos a tots els pobles. Ara com ara, hi ha una taula de negociació política en marxa per decidir de manera consensuada quin projecte s'executa. La festa que es va fer el 17 de juny de l'any passat uns 5.000 ciutadans van tallar l'N-II va ser fonamental.
|