| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 de desembre de 2025


dijous, 3 de gener de 2002
>

Montgat i Sant Adrià volen més trens

El 21 de setembre del 2001 uns 400 montgatins es van manifestar i van tallar per primer cop la via del tren

Els adrianencs es van afegir a la queixa quatre setmanes més tard i amb el mateix lema: «Que hi parin tots»

Les negociacions dels alcaldes de tots dos municipis han aportat un petit avenç que no satisfà els veïns

ROSA DÍAZ . Montgat / Sant Adrià
Tot just arribada la tardor, va esclatar a Montgat un conflicte que existia latent des de feia anys. Montgat, cansat de demanar per escrit i en reunions amb tècnics de Renfe que paressin tots els trens de la línia C1 a les estacions del poble, va començar el 21 de setembre unes concentracions a la via que van sorprendre els mateixos organitzadors per la resposta que van tenir i perquè es van convertir en talls de la circulació dels trens. Sant Adrià, amb el mateix problema, es va afegir a la lluita en els mateixos termes el 19 d'octubre. I els alcaldes de tots dos pobles van iniciar negociacions amb Renfe que els fruits que han donat fins ara no satisfan els veïns.

Ja feia anys que a Montgat es gestava una reivindicació que ha esdevingut històrica per les conseqüències que està tenint al poble. Ja feia anys que el poble, de diferents formes, feia arribar a Renfe el seu desig que tots els trens de la línia C1 paressin a les estacions del municipi. El 21 de setembre, cansats de no ser escoltats, uns 400 veïns es van concentrar a l'estació de Montgat i van tallar la via del tren, fet sense precedents al poble. Quatre setmanes més tard, el 19 d'octubre, Sant Adrià, que pateix el mateix problema, també s'hi va sumar i tots dos pobles sincronitzen des d'aleshores les seves concentracions per mantenir la via tallada durant hora i mitja els divendres al principi només ho feien durant una hora. Des dels inicis de la mobilització, els alcaldes i altres representants polítics de tots dos municipis, a més del Fòrum, intenten negociar amb Renfe per aconseguir la mateixa fita. Fins al moment, s'han reunit amb responsables tècnics fins i tot a Madrid i han obtingut algunes millores en el servei i més trens. Però això només ha estat un pas, que ells valoren, però que per als veïns és insuficient. Per tant, les protestes continuen cada divendres.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Dos nens badalonins moren ofegats a la riera de Merlès mentre eren de colònies

> Esclata el conflicte entre nouvinguts al barri de la Pau

> Èxit de públic i de participació al recuperat Festival Internacional de Filmets de Badalona

> El pitjor any de la història ja és història

> La Grama baixa del cel a l'infern en un any marcat per l'adéu de Morales

> El dia que va començar el segle XXI

> L'elecció de Sharon com a primer ministre d'Israel endureix el conflicte amb els palestins

> Un any marcat pel comiat i la successió de Pujol i per la moció de censura de Maragall

> Fracassa l'aliança entre el PP i el PSE i els nacionalistes bascos guanyen les eleccions

> El món es desinfla perquè Europa no agafa el relleu quan els EUA entren en recessió

> La temporada de transició del Barça acaba accentuant la crisi esportiva i social del club

> Badalona s'entesta en el trasllat de la via

> El conflicte dels trens i l'accident a la riera de Merlès han marcat el 2001

> José Ríos (Adidas) ingressa en l'elit internacional amb un sisè lloc en els 10.000 metres del mundial d'Edmonton

> El CE Mataró comença l'any patint i acaba convertint-se en l'equip revel·lació de la 2a divisió B

> Mataró i Argentona s'uneixen per commemorar la celebració de l'Any Puig i Cadafalch

> Obre Cinesa Mataró Parc i sis mesos després desapareixen els cinemes urbans de la ciutat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.