dijous, 3 de gener de 2002 >
La Grama baixa del cel a l'infern en un any marcat per l'adéu de Morales
Els colomencs són campions de lliga però fan el ridícul en una lligueta espantosa
FUTBOL
JAVI CHICA
.
Santa Coloma de Gramenet
La Grama va viure el 2001 un dels anys més incerts i moguts de la seva història. Els colomencs van proclamar-se, per segon cop, campions de grup, però l'alegria només va durar quatre dies, els necessaris per intuir que els blanc-i-blaus desaprofitarien el cinquè assalt a la divisió de plata. Les males notícies mai vénen soles, i a la nefasta lligueta va seguir l'adéu d'un president abatut, Antonio Morales. L'equip travessa ara la seva particular tempesta del desert.
Com si d'una muntanya russa es tractés, l'any 2001 va dur la Grama al seu zenit per després enfonsar-la en una caiguda irreversible que l'ha deixada en la situació més crítica des que milita a la segona divisió B. El conjunt dirigit per Ferran Manresa va proclamar-se, per segona vegada en vuit anys, campió de lliga en vèncer el Benidorm en la penúltima jornada de la campanya passada. El 6 de maig del 2001 va ser un altre dia històric per als de Santa Coloma, que van disputar la cinquena fase d'ascens contra el Xerez equip que assoliria l'ascens , la Cultural Leonesa i el Toledo. Desgraciadament, la debacle va ser total en una lligueta que va convertir la Grama en el pitjor equip dels setze que aspiraven a l'ascens.
Simultàniament arribava una altra galleda d'aigua freda. El president del club, Antonio Morales, abandonava el càrrec: raons personals, el poc suport de les institucions i el que llavors va anomenar una persecució federativa van ser les causes de l'adéu de l'alma mater de la Grama. Morales va anunciar la seva marxa amb els deures fets, havent lligat Roberto Álvarez com a nou entrenador i amb l'economia del club sanejada. El seu comiat també va deixar un pacte de col·laboració amb l'Ajuntament a canvi de la creació d'una gestora. Dies després, Antonio Expósito va sortir nomenat president de la junta per unanimitat.
La marxa de Morales no havia de ser, però, l'única, ja que Ferran Manresa va desestimar l'opció de continuar entrenant i va tornar a la secretaria tècnica. Per a la nova campanya, el club va fitxar Roberto Álvarez, un tècnic que coneixia bé la Gramenet l'havia entrenada la temporada 95/96 , però la jugada no li va sortir bé. El tècnic de Lleó va ser destituït després de perdre contra l'Osasuna B a la vuitena jornada (4-0). Llavors, va ser el torn de Jaume Creixell, que iniciava una nova etapa al club colomenc amb l'encàrrec de reflotar un equip mort. Amb el tigre a la banqueta, els resultats van millorar però l'equip encara està a anys llum del que va ser. Han arribat temps de vaques magres. L'última derrota a Mataró (6-1), la més escandalosa que han encaixat els colomencs a la segona divisió B, tanca el descens als inferns de la Grama en un 2001 agredolç.
|