| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dimecres, 18 d'abril de 2007
>

L'Estat tanca el traçat del TAV a Barcelona amb una inversió milionària a la Sagrera

Les administracions acorden a un mes de les eleccions els primers enderrocs per construir l'estació central de la ciutat

DAVID MARÍN. Barcelona
L'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat van acordar ahir l'inici dels enderrocs de l'estació de mercaderies de la Sagrera i de les 30 naus ferroviàries que hi ha a la zona i que Renfe ha tingut abandonades durant almenys les dues últimes dècades. Durant els quatre mesos que duraran els treballs, es redactarà la primera fase de la futura estació del TAV perquè les obres puguin començar de seguida que acabi l'enderroc. En un primer moment, l'estació només funcionarà amb les andanes i els serveis bàsics al subsòl. La construcció de l'edifici ha quedat per més endavant. El pressupost de les actuacions a la Sagrera s'ha multiplicat per tres respecte al previst el 2004. La meitat sortirà dels guanys urbanístics que tindrà l'Estat gràcies a convertir sòl ferroviari en oficines i habitatges.


+ Joaquim Nadal, Víctor Morlán i Xavier Casas, ahir a la seu de la delegació de l'Estat. Foto: A. PUIG

Serà l'estació més gran de la ciutat, amb 17 vies de tren –vuit per a les línies C1 i C2 de rodalies i nou per al tren d'alta velocitat (TAV)–, dues estacions de metro, una per a la futura línia 9 del metro i una altra per a la prolongació de la línia 4, quatre grans blocs d'aparcaments amb capacitat per a 2.600 vehicles, una estació d'autobusos amb capacitat per a 77 autobusos i vestíbuls interconnectats per canviar de transport sense haver de sortir de l'estació. Tot això subterrani. En la superfície es faran diversos edificis d'ús terciari i hoteler.

Fa anys que els terrenys ferroviaris de la Sagrera estan en desús. Només Correus hi manté una mínima activitat, i l'abandonament de la zona va facilitar que s'hi instal·lés el campament de barraques de la Perona fins a mitjan dels anys vuitanta. Ahir, el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, el conseller Joaquim Nadal i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, van presidir la reunió del Consorci Alta Velocitat Barcelona, en la qual es va acordar l'inici imminent dels enderrocs de les 30 naus i edificis de l'estació de mercaderies de la Sagrera i la redacció del projecte executiu de la primera fase de la futura estació d'alta velocitat. Al juny, es vol tramitar el projecte de cobertura de les vies entre la Sagrera i Trinitat.



LA «TESI» DEL 2009
El calendari oficial perquè l'alta velocitat arribi a la Sagrera (i d'allà fins a la frontera) continua sent el 2009, tot i que cada cop es diu amb la boca més petita. «La tesi amb què es treballa al ministeri és que tot estigui durant el 2009», va dir Morlán després de la reunió. El que no estarà enllestit és l'estació en el seu conjunt. S'hauran construït algunes andanes i una mínima infraestructura perquè els trens s'hi puguin aturar, però el conjunt de l'edifici, amb zona comercial i hotelera a dalt, no estarà a punt. El ministeri va arribar a plantejar-se que els trens passessin de llarg de la Sagrera els primers anys, fins a tenir tota l'estació a punt. Però aquesta opció es va descartar ahir.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El túnel no es toca

>Negoci immobiliari

>Tres avaries de senyalització a Rodalies en 24 hores

>Sants recull trenta denúncies en dos dies per les obres de nit del TAV

>El quart cinturó, ajornat fins que passin eleccions

>Només falta el pla de Spanair per al Prat

>UGT d'Aena defensa la cogestió estatal o el traspàs a la Generalitat de tots els aeroports catalans

>Llum verd institucional a la gran transformació de la Sagrera

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.