dimecres, 18 d'abril de 2007 > Només falta el pla de Spanair per al Prat
Spanair és l'única de les dotze aerolínies amb més passatgers a l'aeroport barceloní del Prat que encara no ha presentat el qüestionari sobre els seus plans d'expansió, que Aena ha demanat a les companyies abans de decidir la distribució d'espais a la futura terminal T-Sud. Iberia, Clickair, Vueling, Air Europa, Air Nostrum, British Airways, Lufthansa, Easyjet, Air France-KLM, Alitalia i Air Berlin ja ho han fet. El director de producció de Spanair, Javier Mendoza, anunciava ahir a Barcelona, convidat pel Cercle d'Infraestructures, que la companyia presentarà aquesta setmana el seu pla estratègic per a l'aeroport del Prat, on té els majors objectius de creixement a l'Estat. A les 17 rutes que la firma tenia l'any passat des de l'aeroport barceloní, n'afegeix enguany 7 més cap a Frankfurt, Alger, Casablanca, Munic, Jerez, Almeria i Banjul. Mendoza, però, va reconèixer que l'aerolínia no preveu ni a curt ni a mitjà termini realitzar vols transoceànics des de la capital catalana, tot i que assegura que es mantenen contactes amb les companyies sòcies en l'aliança Star Alliance per si estan interessades a fer-ho aprofitant els vols domèstics i internacionals de curt recorregut que Spanair ofereix al Prat, tot i admetre que desconeix si alguna ho té previst. Mendoza també recorda que Aerolíneas Argentinas i Air Comet, dues companyies del president de Spanair, Gonzalo Pasqual, podrien plantejar-se obrir vols intercontinentals, als quals Spanair donaria suport. Mendoza no va voler valorar què passaria amb els plans d'expansió de Spanair a Barcelona en la situació hipotètica que Lufthansa, sòcia seva, acabi comprant Iberia, la seva competència directa, de manera que esdevinguin gairebé un monopoli al Prat, tal com va plantejar-li el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.
|