| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dimecres, 18 d'abril de 2007
>

UGT d'Aena defensa la cogestió estatal o el traspàs a la Generalitat de tots els aeroports catalans

Tem que el traspàs de Girona, Reus i Sabadell trenqui el marc laboral únic

XAVIER MIRÓ. Barcelona
Els representants del sindicat UGT a l'organisme estatal de gestió aeroportuària Aena estan preocupats per la fragmentació del marc laboral català que podria suposar el traspàs de la gestió dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell a la Generalitat i el manteniment a Aena de l'aeroport del Prat. UGT d'Aena alerta sobre el procés de traspassos d'aeroports a les comunitats que pot obrir el cas català i aposta per la cogestió estatal o el traspàs a Catalunya tant de Girona, Reus i Sabadell com del Prat.


+ Treballadors d'Aena a l'aeroport gironí de Vilobí d'Onyar. Foto: LLUÍS SERRAT
Els representants d'UGT de Catalunya a Aena defensen un model únic de gestió i condicions laborals per als aeroports catalans. Prefereixen la creació d'una entitat pública que permeti cogestionar entre l'Estat i la Generalitat tots els aeroports catalans junt amb els ajuntaments i els agents econòmics i socials, però estan disposats a acceptar el traspàs al govern dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell sempre que es faci el mateix amb el del Prat. «No pot ser que els aeroports catalans competeixin entre ells perquè s'han de complementar», afirma Francisco Abadías, responsable d'UGT de Catalunya a Aena. En qualsevol cas, no estan disposats a acceptar privatitzacions d'aeroports ni el trencament de l'actual marc laboral únic, i alerten del desgavell que pot suposar el procés iniciat a Catalunya sobre el model aeroportuari estatal si es comencen a traspassar uns aeroports a les comunitats autònomes mentre els grans es mantenen en mans d'Aena. Abadías admet que la centralització actual d'Aena és un fre al desenvolupament i la gestió eficaç dels aeroports, però considera que el procés de descentralització no pot suposar la fragmentació dels models de gestió i les condicions laborals dels treballadors, així com dels mecanismes de solidaritat entre aeroports. Abadías qualifica de «mercadeig polític» la negociació pel traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell, i avisa que els treballadors no acceptaran que el procés es faci a esquena seva i sense ni tan sols informar-los. Per la seva banda, la secretària de política institucional d'UGT a Catalunya, Eva Granados, entén que la preocupació dels companys d'aeroports és que acabi havent-hi diferenciacions laborals entre els treballadors del Prat i els de la resta d'aeroports catalans, però deixa clar que és compatible mantenir el marc laboral únic amb el fet que la Generalitat gestioni Girona, Reus i Sabadell i, alhora, comparteixi gestió amb Aena a l'aeroport barceloní. Ahir mateix, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, recordava que cal desclassificar com a aeroports d'interès general els de Girona, Reus i Sabadell perquè es puguin traspassar a la Generalitat, i que precisament s'ha constituït la ponència tècnica entre els dos governs per estudiar les conseqüències que aquest pas tindrà per a la xarxa d'aeroports estatal que gestiona de manera centralitzada Aena. Morlán recorda que el procés iniciat és una «experiència nova» a l'Estat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'Estat tanca el traçat del TAV a Barcelona amb una inversió milionària a la Sagrera

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.