| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dimecres, 18 d'abril de 2007
>

Tres avaries de senyalització a Rodalies en 24 hores



P. MERCADÉ. Barcelona

En menys de vint-i-quatre hores, els trens de rodalies de Renfe van circular amb retard com a conseqüència de tres avaries en punts diferents, però totes en el sistema de senyalització. L'última d'aquestes incidències va ser la que va afectar més línies i, per tant, més usuaris. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens responsable del manteniment de la xarxa, detectaven ahir, a les onze del matí, que fallava el sistema de senyalització entre les estacions de Sant Andreu Arenal i de la Marina. Aquesta incidència no va quedar resolta fins passades tres hores i mitja, a dos quarts i cinc minuts de tres de la tarda. En el transcurs d'aquest període de temps, els sistemes de senyalització en el tram afectat s'accionava manualment. Això va provocar retards de vint minuts de mitjana a les línies C1, C3, C4 i C7 i demores puntuals en altres trajectes, segons van informar Renfe i Adif en un comunicat conjunt.

Amb l'objectiu de minimitzar l'afectació, la companyia ferroviària va establir diverses modificacions. Els trens de la línia C4, en lloc de circular de Sant Andreu Arenal a Torre Baró, com ho fan habitualment, anaven de Sant Andreu al Clot. Els trens de la C7 només feien el trajecte de Martorell a Montcada Bifurcació, on els usuaris havien d'enllaçar amb els trens de la línia C4.

Segons la companyia ferroviària, un cop resolta la incidència, els trens de rodalies van recuperar progressivament la freqüència de pas habitual i a dos quarts de cinc de la tarda ja circulaven segons l'horari previst. Renfe hi va afegir que «havia destinat personal de la unitat d'assistència al viatger a informar els clients sobre el tram afectat». A més, mentre va durar la incidència, «Renfe va informar de l'evolució de l'afectació als usuaris «mitjançant Transmet i el servei Última hora del web» de la companyia.

Moments abans d'aquesta avaria, hi va haver una altra incidència també en els sistemes de senyalització, aquest cop al tram entre Sant Andreu Arenal i Moncada i Bifurcació. Aquesta avaria, però, es va solucionar en un quart d'hora, és a dir, cap a dos quarts d'onze i els retards dels trens van ser de deu minuts.

El primer problema de senyalització que ha repercutit en el servei de Rodalies aquesta setmana, es va detectar dilluns a la tarda al Prat del Llobregat. Des de les sis fins a tres quarts de set es va regular el trànsit manualment. En aquest cas, els usuaris de les línies C2 i C10 van haver d'esperar-se fins a quinze minuts més de mitjana, segons Renfe.

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries no s'aventura a dir a hores d'ara què és el que va provocar aquests problemes en el sistema de senyalització, i assegurava ahir «que ha iniciat una investigació per determinar les causes» de les avaries, com ja ha fet en altres ocasions.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'Estat tanca el traçat del TAV a Barcelona amb una inversió milionària a la Sagrera

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.