| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 16 d'abril de 2024


dijous, 11 d'octubre de 2007
>

El govern pagarà als joves una subscripció als diaris per promoure la lectura

La campanya, presentada ahir a Frankfurt pel conseller Tresserras, durarà tres anys i disposa de 24 milions d'euros

la crònica

V.G. / VALÈRIA GAILLARD. Frankfurt
Entre els nombrosos polítics que van desfilar ahir al matí pels passadissos de la Fira del Llibre de Frankfurt, hi havia el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació. Joan Manuel Tresserras va presentar una nova campanya per a la promoció de la lectura. Dotada amb el doble de pressupost que les campanyes engegades fins ara, és a dir 8 milions d'euros anuals del 2008 al 2010 inclosos, la campanya té com a mesura innovadora que pagarà la subscripció a un diari durant tres mesos als joves que compleixin 18 anys. Ahir també es va inaugurar l'estand institucional de Catalunya, en què el vicepresident Carod-Rovira va lamentar l'absència del govern valencià, i el president balear va anunciar que el seu govern vol negociar reintegrar-se a l'Institut Ramon Llull.


+ El conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, i d'esquerra a dreta: el president del Gremi d'Editors, Antoni Comas; el ministre portaveu de Cultura d'Andorra, Juli Minoves; el president de les Balears, Francesc Antich: el vicepresident Carod-Rovira, i el president de l'Associació d'Editors en Llengua Catalana, Lluís Pagès. Foto: RUBEN MORENO

«Volem que a la gent li faci vergonya respondre a una enquesta que no llegeix mai.» Tresserras no s'explica l'alt índex de persones majors de 14 anys, a Catalunya, que es declaren no lectores, el 42,5%, i ha ideat un pla per reduir aquesta xifra un 70%. «Fins ara, les campanyes eren una invitació a llegir, però si no van acompanyades d'un degoteig de mesures no serveixen de res.»

Prenent com a model la campanya britànica Building a literate nation, iniciada el 2000, el pla tindrà una incidència sobre diferents tipus de suport (diaris, revistes, llibres, còmic, etc.), a banda d'incloure una mesura innovadora: oferir gratuïtament als joves que compleixin 18 anys una subscripció a diari o revista que escullin durant tres mesos. «També volem convèncer la gent que es constitueixi una biblioteca personal. La lectura té unes virtuts fonamentals per construir el coneixement.» El pla pretén que els comerços hi participin i que, a partir d'un cert nivell de compres, regalin un llibre als clients. La campanya està liderada pel secretari de Cultura de la Generalitat, Eduard Voltas, i coordinada per Sebastià Alzamora.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Falta la «V»

>Somriures i llàgrimes

>Montilla: «El problema del castellà no és el català»

>Günter Grass plasma la seva visió ruda i lírica de l'Empordà en deu dibuixos

>La Renaixença: un enigma?

>Èxit del mètode d'aprenentatge de català per a nouvinguts analfabets

>Sánchez Piñol «superstar».

>Una exposició «críptica» i «poètica»

>Com ens veuen els alemanys

>Els joves es podran subscriure de franc a un diari o revista

>frankfurt 2007 / Pla del govern per fomentar la lectura entre els joves

>...

>frankfurt 2007 / Pla del govern per fomentar la lectura entre els joves

>La Generalitat pagarà als joves una subscripció als diaris per promoure la lectura

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.