L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha apressat la companyia Fecsa-Endesa perquè avanci les actuacions i els terminis d'inversions a la ciutat, previstos en el conveni de l'any 2002. Hereu també va plantejar ahir la necessitat d'implantar millores en la xarxa, més enllà de les que inclou aquest conveni, tenint en compte com han respost les instal·lacions. Per l'alcalde, cal fer una auditoria per detectar els punts febles i, a partir d'aquí, revisar el conveni. «S'ha demostrat que necessitem una estructura de subestacions en forma de malla, de manera que si falla sempre hi hagi recorreguts alternatius», va subratllar.
Sobre el conveni que ara hi ha vigent entre l'Ajuntament i Fecsa, Hereu va assenyalar que les inversions previstes «marquen uns terminis que crec que hem de retallar». Tot i admetre que la construcció de subestacions en «un entorn dens i urbà no sempre és fàcil», va reiterar que cal accelerar la implantació de millores.
L'Ajuntament es mantindrà a l'espera que es tanquin els diferents expedients oberts per investigar les causes de l'apagada, i depenent de quins siguin els resultats, no descarta presentar-se com a afectat. Tot i això, no ha arribat a concretar si estaria disposat a presentar una demanda civil. Ahir el pla municipal activat amb l'apagada va rebaixar el nivell d'emergència per passar a la fase d'alerta. Així, es mantenen activats els dispositius de seguretat, mobilitat, serveis urbans i emergències socials.