| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimarts, 29 d'abril de 2025

  Expressionisme

És aventurat creure que l'expressió "neta com una patena" va triomfar per la metàtesi entre NE-TA i pa-TE-NA? És aventurat creure que l'expressió "calaix de sastre" va consolidar-se per l'homonímia entre DE SASTRE i DESASTRE? És aventurat creure que la dita "De Joans, Joseps i ases n'hi ha a totes les cases", més enllà de la rima, va imposar-se perquè dins el mot C/ASES conté el mot ASES?
Volem anàlisis verbívores agosarades d'expressions genuïnes de la llengua. El missatge més destacat rebrà un llibre apassionant: Les històries que les paraules amaguen, de Xavier Duran, per gentilesa de Minai de la llibreria virtual llibres.cat.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# HOME CASAT, BURRO ESPATLLAT
Aquí els catalans ens fotem de naltros mateixos per partida doble. No en va hem triat com a símbol un ase.
MagMÀ
13/02/2008 23:43



# NO MOCAR-SE AMB MITJA MÀNIGA
Un altre exemple d'autoironia catalana en què trobem tant de gust.
MagMÀ
13/02/2008 23:41



# TRENCAR-SE LES BANYES
Aquesta frase hauria triomfat sobre TRENCAR-SE EL CAP per aquesta tendència dels catalans a riure'ns de nosaltres mateixos (considerant-nos ja tots, per defecte, cornuts).
MagMÀ
13/02/2008 23:38



# Cul sencer
No he entès mai l'expressió (d'altra banda no gaire catalana, suposo)"partir-se el cul (de riure)". Jo ja l'hi tinc, de partit. ¿O és que vosaltres el teniu sencer?
jb
13/02/2008 23:08



# L'OU QUE ES COU
Quan cantem les veritats a algú. Quan algú ha d'entomar una bona renyada. Diem :M
PELA AQUEST OU QUE L'ALTRE JA ES COU
RosaR
13/02/2008 18:03



# Carallot!
Ser un carallot, vol dir tenir la cara plena de fang? (ves que no sigui l'origen etimològic real de la cosa...). O potser es refereix al carall de l'Ot?
jb
13/02/2008 15:46



# COMBREGAR AMB RODES DE MOLÍ
Quan et volen fer creure alguna cosa poc o gens creible, es fa servir l'expressió " No vulguis fer-me combregar amb rodes de molí.
Pere Sivillà i Grané
13/02/2008 09:55



# TENIR CAGARRINES
Aquesta frase feta hauria triomfat sobre "tenir diarrea", perquè, a diferència d'aquesta, que no desvetlla res (si de cas la idea de malaltia, com gonorrea...), sona simpàtica, et fa semblar porquet ("que-garrí-n'és").
MagMÀ
13/02/2008 00:03



# ANAR-SE'N EN NORRIS
Aquesta frase hauria triomfat bàsicament entre els fans d'en Chuck, per als quals, quan l'heroi se'n va, les coses ja no rutllen.
MagMÀ
12/02/2008 23:52



# Ciència
De tant trivial, fa vergonya i tot: "la paciència és la mare de la ciència" ha triomfat perquè el rodolí es fa amb una paraula sencera continguda en una altra.
jb
12/02/2008 09:31

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.