| |||||
|
divendres, 16 de gener de 2009 > La velocitat variable arrenca a la C-31 i la C-32 amb les mateixes retencions de sempre
Els conductors van veure variar el límit permès entre els 50 km/h i els 80 km/h als trams on hi havia més volum de trànsitN. PUYUELO P. MERCADÉ. Barcelona Les retencions ahir a l'entrada de Barcelona a la C-31 i la C-32, als trams entre Castelldefels i Barcelona, on ahir va entrar en funcionament el sistema de velocitat variable, van ser les habituals de cada dia als accessos a la ciutat per l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf. A la C-32, entre Viladecans i Sant Boi de Llobregat, hi va haver retencions en sentit Barcelona, però ahir els conductors van comprovar als pòrtics de senyalització que la velocitat màxima variava entre els 80 km/h i els 60 km/h, a quarts de nou del matí. Malgrat tot, el Servei Català de Trànsit va fer un balanç positiu del primer dia i va assenyalar que caldrà esperar unes setmanes per comprovar l'eficàcia del sistema i si les retencions es redueixen en aquests trams. «El comportament del trànsit a primera hora del matí ha estat l'habitual d'aquesta setmana», va admetre el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ahir al migdia, després que cap a quarts de set del matí arrenqués el sistema de velocitat variable a l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32). Pérez Moya va advertir que caldrà esperar unes setmanes per fer un balanç exhaustiu per saber fins a quin punt es reduirà la congestió. «Amb aquest sistema no es posarà fi a la congestió, el que veurem els propers dies és si la velocitat mitjana es manté superior a la que era habitual i si la congestió es redueix respecte als dies anteriors», va assenyalar Pérez Moya. D'altra banda, els conductors que sortien ahir a primera hora del matí de Barcelona podien circular fins al límit de 80 km/h. Tot i que cap a dos quarts de nou del matí una incidència va fer que s'activés el sistema de velocitat variable a la C-31, quan un cotxe es va avariar a la sortida del túnel d'Amadeu Torner. «L'alarma del sistema ha saltat perquè hi ha hagut una caiguda sobtada de la velocitat, dels 80 als 52 km/h, i el sistema ha articulat una modificació de la velocitat, que ja s'ha activat als panells anteriors a la incidència», va explicar el director del SCT. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|