| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


divendres, 16 de gener de 2009
>

Es veu, però no es nota



ADRIÀ GALA. Barcelona

+ Vehicles passant per sota de senyals de velocitat variable, ahir al matí a la C-32. Foto: J. RAMOS

El primer dia d'aplicació de la velocitat variable en hora punta a la C-31 i la C-32 va ser vist pels conductors amb la incertesa de no saber si arribarien a l'hora prevista, més tard o més aviat a Barcelona. Com totes les coses noves, el nou sistema de regulació dels trànsit va tenir desajustos. Panells que no funcionaven, d'altres que només marcaven la velocitat en dos dels tres carrils, i alguns embussos entre Viladecans i la capital catalana que el nou sistema de trànsit no va aconseguir regular. Probablement conscients de la polèmica que ha envoltat el projecte, i de la informació confusa que s'ha donat als conductors –amb declaracions contradictòries del govern català–, els responsables del Servei Català de Trànsit van decidir que ahir a primera hora del matí els panells de velocitat no baixessin dels 70 km/h a l'autopista. Un bon detall. Això va permetre que els primers conductors poguessin començar a assimilar amb tranquil·litat la nova mesura, que està en període de prova fins a mitjan març i que preveu reduir fins a 40 km/h la velocitat de circulació en hores punta per evitar taps circulatoris.

Durant les primeres hores punta (entre les vuit i les nou del matí) en què s'aplicava la velocitat variable, tot continuava pràcticament igual que sempre a la C-32. Accés molt tranquil fins a l'autopista i després els típics embussos entre Viladecans (Baix Llobregat) i el Prat de Llobregat. Cap notícia sobre els panells de velocitat, a excepció que tres no funcionaven i que alguns tan sols marcaven la velocitat en dos dels carrils. La resta, els que sí que eren operatius, indicaven que la velocitat màxima era 80 km/h, l'habitual. Una vegada passada la sortida de Viladecans nord, ara sí, van començar les novetats. Dos panells consecutius marcaven que la velocitat màxima es reduïa a 70, però el tercer, situat just abans del tram recte que enfila cap a Barcelona o Girona, ja tornava a marcar els 80 km/h. Està previst que aquest tipus de canvis de velocitat permetin evitar els taps circulatoris. Ahir, qui sap si per casualitat o per coneixement, la circulació era molt més fluïda en aquesta zona d'accés a la capital catalana. Alguns conductors van fer avançaments a més velocitat de la permesa –més de 80 o de 70 km/h, segons el tram–, però van ser pocs. La gran majoria va respectar la velocitat dels panells, que són visibles a desenes de metres a distància i que estan perfectament senyalitzats. En aquest sentit, un dels darrers senyals lluminosos instal·lats és a la sortida de la C-32 en direcció a la Gran Via. Ahir al matí marcava 80, i els panells següents, ja pràcticament a dins de Barcelona, assenyalaven 60. També ho feia el de la plaça Cerdà, l'últim senyal lluminós de velocitat variable. El primer dia d'aplicació de la velocitat variable pràcticament tothom va arribar a Barcelona a l'hora prevista. Ahir per fer el tram controlat de la C-32 en hora punta es trigava uns 21 minuts. Almenys ahir al matí la prova va sortir bé.



CARRILS AMB VELOCITATS DIFERENTS
En sentit invers, la circulació va ser molt fluïda ahir al matí a la C-32. Els principals problemes es van concentrar a la sortida de la plaça d'Espanya, on un embús va obligar els agents de la Guàrdia Urbana a dirigir el trànsit. Pel que fa als panells, poc abans de les nou del matí es va detectar un senyal lluminós de la plaça Cerdà en què s'indicava que en dos dels carrils en direcció a l'aeroport i Tarragona s'havia d'anar a 50 km/h, i en el tercer, a 80. El Servei Català de Trànsit va explicar que el desajust va durar uns cinc segons. D'altra banda, també igual que en direcció a Barcelona, alguns panells de la C-32 en direcció a Tarragona no funcionaven.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'enquesta

>La velocitat variable arrenca a la C-31 i la C-32 amb les mateixes retencions de sempre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.