| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dilluns, 7 de juliol de 2008
>

Invisibles per als mitjans



A.M..

Més enllà de les noves tecnologies, el català té ben poca cosa a fer, ara com ara, en l'àmbit dels mitjans de comunicació. Les dades del darrer Baròmetre de la Comunicació fetes públiques aquest 26 de juny són aclaparadores: en tots els àmbits, el consum cultural de productes en castellà multiplica el que es produeix en català. En cap cas, el consum de productes en castellà se situa per sota del 60%. Malgrat que el català té un bon espai a internet, els consumidors enquestats, en un 90%, visiten pàgines en castellà. La situació arriba al màxim exponent pel que fa al cinema, en què el consum en castellà a Catalunya sobrepassa el 92%. Qui ha dit que el castellà està en minoria?

En bona part les dades del Baròmetre s'expliquen pel fet que no hi ha una correlació entre l'oferta i la possible demanda. L'oferta en castellà supera àmpliament la del català i està molt més diversificada. L'exemple més evident d'aquest estat de coses, que citen els mateixos autors de l'estudi, és la situació del cinema. Actualment a Catalunya no calen gaire més de dues mans per comptar el número de còpies de les pel·lícules d'estrena que es distribueixen als cinemes del país. El desequilibri és evident en l'altre gran producte de consum de masses: la televisió.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Tots a viure en castellà

>El català, invisible a les institucions

>Sense drets lingüístics

>ElS CATALANS PARLEN

>Els catalans ho posem fàcil

>«Català i prou ja no toca; només espanyol és injust»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.