La Feat agrupa la gran majoria del sector de l'autotransport a les comarques tarragonines i té 1.250 associats. En l'assemblea celebrada dissabte passat al Morell, van decidir recomanar a totes les empreses associades que paralitzin les flotes a partir de la mitjanit d'ahir. Josep Maria Aymat, el secretari general de Feat, ha reiterat: «Volem evitar el caos que hi va haver divendres passat i garantir la integritat física dels treballadors», que consideren en perill per l'actuació de piquets pertanyents a la plataforma dissident amb la patronal estatal.
IMATGE AFEBLIDA
La Feat és crítica amb l'actuació de la plataforma, que divendres no va voler esperar més el resultat de les negociacions amb el govern espanyol i ja va començar la vaga, i va impedir a més la feina de la majoria. «Entre el dia 6 i el dia 12, que és la data màxima que ens hem fixat, hi havia marge de negociació i s'havia d'esgotar». I hi ha afegit: «La plataforma ha de ser responsable i assumir els seus actes. Ara, sense un front unitari, hem projectat davant el govern una imatge de feblesa», ha remarcat Aymat.
El seguiment de la convocatòria de Feat va ser ahir «molt majoritari». I per avui s'espera que la situació continuï igual. «No canviarem la recomanació mentre es mantinguin les actuals circumstàncies» de falta d'acord amb el govern respecte a l'increment de costos derivats del preu del gasoil. Feat considera que no és moment de fer valoracions sobre la reunió d'ahir amb el govern espanyol, perquè: «Serien parcials i volem assolir un acord global. Es tracta que l'administració comprengui la gravetat de la situació i faci un esforç que sigui acceptable» per al sector. Amb aquest panorama, la tranquil·litat va ser ahir la nota dominant a les carreteres tarragonines, trencada puntualment pels piquets de la plataforma. A dos quarts de set del matí van tallar els accessos al polígon de Constantí, i no van deixar-hi entrar ni sortir cap camió, segons informa ACN. Aquests camioners volen una millora del preu del transport i del gasoil i posar fi a la competència dels transportistes estrangers que treballen a l'Estat espanyol. Tot i així, no es van registrar incidents entre camioners.