Les nombroses marxes lentes que ahir van organitzar els camioners en vaga van desencadenar diversos col·lapses viaris al llarg de tota la jornada i van convertir les rondes i moltes carreteres del'àrea metropolitana de Barcelona en veritables rateres per als conductors durant hores. A la demarcació, els embussos més importants es van registrar a la ronda Litoral, on la cua va arribar als set quilòmetres, a la de Dalt 10 quilòmetres més i a la C-58, on a mitja tarda el tap per entrar a Barcelona arribava a Ripollet.
A primera hora, curiosament, la vaga va provocar un efecte descongestionador, perquè l'absència de camions en hora punta del matí va permetre circular amb més fluïdesa del que és habitual, per exemple, a la ronda Litoral, fluïdesa a la qual també podria haver contribuït que hi hagués gent que optés per deixar el cotxe a casa i moure's en transport públic per evitar ensurts, segons apuntaven ahir fonts de Trànsit.
Però les coses van canviar, i de manera substancial, poc després, des del moment en què van començar les mobilitzacions, que des de mig matí i durant tota la jornada van convertir la xarxa viària en una trampa on van caure milers de conductors, atrapats durant hores en algun dels embussos provocats per les nombroses marxes lentes engegades pels camioners. Com la que a partir de les dotze del migdia, després d'un tall de deu minuts en els dos sentits de la marxa, va col·lapsar la ronda Litoral en sentit Llobregat fins a la Zona Franca.
El trànsit al cinturó litoral va normalitzar-se a dos quarts i deu de quatre de la tarda. Més tard, els camioners van provocar cues de 10 quilòmetres a la ronda de Dalt en sentit Besòs, i van embussar la C-58, primer entre Ripollet i el nus de la Trinitat, en sentit Barcelona, i després entre Ripollet i Sabadell. La C-17 a Mollet del Vallès, la B-30 a Barberà del Vallès i la C-59 a Santa Perpètua de Mogoda, la C-32 a Sant Boi i Esplugues o la C-25 i la C-16 a Sallent van ser altres punts negres.
A l'AP-7 i l'N-II a la Jonquera, des de la matinada, els piquets van impedir el pas de camions, i l'acumulació de vehicles va provocar més cues. A l'AP-7, però, el punt més crític va ser al peatge de la Roca del Vallès.