El consum excessiu d'energia entre les subestacions de les Glòries i la Torrassa va provocar dues baixades de tensió. Aquestes davallades són «un sistema de seguretat que s'activa per evitar danys majors que va funcionar correctament» deia el gerent d'infraestructura de l'Adif, César Fanjul. Com quan en una casa hi ha massa electrodomèstics engegats alhora o un d'ells no funciona correctament i salten els ploms. Fanjul, no sabia què havia causat aquestes baixades de tensió que van provocar una nova jornada de caos a la xarxa de rodalies. Tècnics de l'Adif, però, asseguraven que la infraestructura no havia fallat. Els antecedents del caos van ser un tren avariat a l'estació de Barberà a les 8 del matí i un de mercaderies a Caldes de Malavella a les 9.
La primera baixada de tensió es produïa a 3/4 de 10. Com a conseqüència d'aquesta incidència dos trens quedaven atrapats en túnels urbans de Barcelona. En aquest cas, els combois van estar aturats uns 8 minuts, temps necessari per reiniciar el sistema de conducció. Mitja hora més tard hi va haver una segona davallada energètica que va deixar atrapats dos trens més. El maquinista del comboi que va quedar entre Arc de Triomf i Plaça Catalunya va tenir problemes per tornar a engegar el vehicle. Al tractar-se d'un dels tren nous, model Civia, que té un sistema de conducció informatitzat la posada en marxa sempre és més lenta. Després de diferents intents, però, el conductor no va aconseguir arrancar el vehicle i va activar el que anomenen sistema d'emergència per poder portar-lo fins a l'estació més pròxima. Encara va tardar més, fins a 44 minuts, a engegar el comboi, perquè segons Renfe els passatgers van activar les alarmes 3 vegades. El conductor va atendre els passatgers, un d'ells amb un atac d'ansietat i finalment va engegar el vehicle i el va dur fins a Plaça Catalunya. A banda d'aquests quatre combois, 29 trens amb un total de 9.350 viatgers de les línies C1, C3, C4 i C7, van acumular retards de 42 minuts de mitjana. Això en una estadística en què en la part alta hi havia retards superiors als 80 minuts. Segons Renfe, els trens havien recuperat la freqüència de pas al migdia però al vespre els usuaris continuaven queixant-se de retards.
El director de rodalies, Miguel Ángel Remacha, assegurava que havia obert una investigació per aclarir les causes dels incidents. Els resultats s'haurien de tenir avui. Remacha va avançar el que se sabia. «La xarxa està saturada i no hi ha capacitat de resposta.» La informació va fallar «perquè els sistemes encara estan en proves».