| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimecres, 20 de febrer de 2008
>

Morlán deixa el càrrec i diu que ha complert els objectius, però amb rodalies embastada

El secretari d'estat va arribar en avió i marxa amb TAV

PAULA MERCADÉ. Barcelona
El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, marxa de Barcelona havent complert, al seu parer, els dos objectius que el mes d'agost passat van fer que s'instal·lés a la capital catalana: «El TAV ja ha arribat a Sants i rodalies funciona amb normalitat.» Reconeix, però, que hi ha obres per fer, com ara el cobriment de les vies a Bellvitge, que permetran millorar rodalies.


+ Morlán, brindant ahir amb periodistes a la seu de la Delegació del Govern. Foto: ANDREU PUIG

El centre de coordinació ferroviària que es va constituir el mes d'agost passat arran de les successives incidències en el servei de rodalies i els problemes derivats de les obres del TAV s'ha dissolt. El que presidia aquest organisme –el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán– diu que ha complert els objectius que tenia l'ens, en què també participaven l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat. Marxa doblement satisfet. Per una banda, «el TAV ha arribat a Sants». No va recordar, però, que arriba dos mesos més tard del que havia promès el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. A més a més, està satisfet perquè «s'ha recuperat la normalitat a rodalies». Tot i això, els usuaris continuen rebent les conseqüències dels retards per avaries, malgrat que el temps per solucionar-les és menor que quan es feien les obres del TAV a l'entrada de Barcelona. «Rodalies ha de funcionar millor», insistia el secretari d'estat d'Infraestructures, i per això cal fer les obres pendents a la xarxa convencional, com ara el cobriment de vies a Bellvitge.

A Morlán, que diu que li agrada viatjar en tren –si més no deia que ho feia «d'incògnit per veure com funcionava el servei de rodalies–, no pujarà avui a cap dels disset trens d'alta velocitat del model Siemens S-103 que des de les sis del matí enllacen Barcelona amb Madrid i viceversa. Sí que utilitzarà la via d'alta velocitat, ja que avui marxarà amb un TAV des de l'estació del Camp de Tarragona fins a la capital espanyola, des d'on es desplaçarà fins a Osca, on és el número 1 pel PSOE i, per tant, li tocarà fer campanya pel seu partit.

Ahir es va manifestar segur de no repetir com a secretari d'estat d'Infraestructures en la legislatura vinent, però va assegurar que passarà al seu successor, encara que sigui del PP, «tota la informació sobre les obres que s'executen i les que hi ha projectades». «Jo no em vaig trobar tota la informació necessària, i això endarrereix molt algun tràmit», argumentava Morlán, que assegurava que recomanarà al pròxim secretari d'estat d'Infraestructures que constitueixi un centre de control ferroviari semblant al que hi ha hagut a Barcelona, perquè «les obres del TAV que queden pendents necessiten la coordinació amb el territori». No va voler entrar, però, a valorar si les administracions catalanes han de tenir poder de decisió en el pròxim ens.

El secretari d'estat es va acomiadar dels periodistes que l'han seguit gairebé cada setmana brindant-hi amb cava. Anava acompanyat pel delegat del govern espanyol, Joan Rangel, que no el deixava de petja ni per obrir pas a càmeres i micròfons. També hi eren el director de la línia d'alta velocitat, Antonio Fernández Gil, i el delegat de Foment a Catalunya, Jordi Prat.

A la recepció no hi havia cap representant de l'Ajuntament ni tampoc de la Generalitat. Potser ja se'n va acomiadar la setmana passada.



VÍCTOR MORLÁN
Secretari d'estat d'infraestructures
«Hem recuperat la normalitat a rodalies i hem fet arribar el TAV»

«Rodalies ha de funcionar millor»


 NOTÍCIES RELACIONADES

>cronologia

>Els taxis des de Sants, 2,10 euros més cars

>Volen un debat menys «polític» i més «tècnic»

>El punt més crític no era Bellvitge

>CCOO recorda la mort de catorze treballadors en les obres del TAV

>Els sectors econòmics beneeixen l'arribada del tren d'alta velocitat però reivindiquen la connexió amb França

>Barcelona estrena avui el tren d'alta velocitat que fa setze anys que espera

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.