| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 10 de maig de 2024


dimecres, 20 de febrer de 2008
>

Volen un debat menys «polític» i més «tècnic»



F. ESPIGA. Barcelona
Els consultors d'estructures, professionals que entre d'altres s'encarreguen de dissenyar i calcular els elements que aguanten els edificis, també demanen la paraula en l'apassionat debat que envolta el traçat del TAV per Barcelona. Antoni Massagué, president de l'Associació de Consultors d'Estructures i secretari de la Federació de Gremis de la Construcció, considera que s'ha de reenfocar la discussió al voltant d'aquest tema, que desperta tantes susceptibilitats, amb l'objectiu d'asserenar-lo: «Cal fer un discurs més tècnic i menys polititzat», assenyala com a enunciat principal. Partint d'aquest axioma, recorda –centrant-se en el controvertit túnel que ha de travessar el centre de la ciutat fins a la Sagrera– que «la majoria de grans capitals europees estan foradades per sota, i no passa res». La clau, al seu parer, és fer un treball molt exhaustiu abans de posar-se a foradar. «Els projectes s'han de fer ben fets, amb rigor, dedicant el temps i els recursos necessaris a realitzar estudis previs per conèixer com està el terreny, per on passen les rieres, etc.», assegura. En resum, les presses són males conselleres. La importància d'aquesta feina a priori també és clau per evitar possibles sorpreses durant les obres en forma, per exemple, d'aparició d'esvorancs. «Sempre hi ha solucions possibles. Si un projecte es treballa bé, es poden adoptar mesures perquè els terres dolents es tornin bons», assegura Massagué. També considera que no hi ha un risc potencial per a la Sagrada Família, si aquesta feina prèvia es fa com cal. «Es parla molt d'aquest temple, però també cal recordar que per sota de Westminster, per exemple, també hi passen túnels», conclou.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els taxis des de Sants, 2,10 euros més cars

>CCOO recorda la mort de catorze treballadors en les obres del TAV

>Barcelona estrena avui el tren d'alta velocitat que fa setze anys que espera

>cronologia

>Morlán deixa el càrrec i diu que ha complert els objectius, però amb rodalies embastada

>Els sectors econòmics beneeixen l'arribada del tren d'alta velocitat però reivindiquen la connexió amb França

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.