| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


diumenge, 17 de febrer de 2008
>

El mapa més transitat

L'autopista és la carretera que concentra més trànsit a la demarcació, i arriba als 50.000 vehicles diaris a Girona

ORIOL MAS. Girona
Els dos grans eixos de comunicació de les comarques gironines, l'autopista i l'N-II són les carreteres amb més trànsit de les comarques gironines. El tram gratuït de l'AP-7 en la circumval·lació de Girona és el que concentra més vehicles, 50.000 al dia. L'anella de les Gavarres, sobretot entre Girona i Palafrugell passant per Llagostera, la C-260 de Figueres a Roses i la carretera entre Blanes i Lloret són les altres vies amb una major intensitat diària de trànsit, amb més de 20.000 vehicles.

Les dades corresponen a un mapa de l'Estat, on es repassa el trànsit a les carreteres més importants de la demarcació referents a la Intensitat Mitjana Diària (IMD) del 2006, les últimes disponibles.

El corredor de nord a sud de l'N-II i l'AP-7 és el que més trànsit concentra, sobretot l'autopista. La funció vertebradora entre territoris d'aquestes vies, i la connexió amb les altres carreteres importants, n'és el principal motiu. Les carreteres d'accés a la costa són les altres vies amb un trànsit més elevat. La costa d'Alou, on conflueixen els cotxes en direcció cap a Barcelona i Girona des de la Costa Brava centre és un punt especialment conflictiu, amb 33.000 vehicles diaris, seguit de l'accés a Girona des de Cassà, amb gairebé 29.000 cotxes cada dia. La connexió entre Figueres i Roses, i entre Blanes i Lloret, amb 27.000 vehicles cadascun, són els altres trams més transitats. La presència de segones residències, però també la mobilitat laboral i per oci, així com la presència d'importants nuclis de població, són els motius que expliquen que direcció a la costa és on hi hagi més trànsit.

Les carreteres de muntanya, en canvi, tenen un trànsit d'uns 10.000 vehicles, si bé aquesta quantitat s'incrementa pels volts dels grans nuclis, com ara Ripoll, Puigcerdà i Olot.

Camions. En la majoria de carreteres, els camions representen entre un 5% i un 10% del trànsit total. L'autopista i l'N-II superen de llarg aquesta xifra, i tant l'eix transversal com la nacional superen el 20% de camions. El màxim es produeix al Pertús a l'AP-7, amb un 34,32%. Motos De les carreteres on s'ha estudiat el percentatge de motos, gairebé en cap cas s'arriba a l'1% del trànsit total. On més augmenten és en vies poc transitades i amb revolts, com ara la carretera d'Olot a Ripoll per Vallfogona i l'N-260 a Portbou, en què les motos superen el 5%. Mercaderies perilloses El trànsit de mercaderies perilloses és gairebé insignificant. Al llarg de l'N-II no superen la trentena de vehicles al dia en tot el tram nord –tret del Pertús, on se n'hi comptabilitzen 139–, mentre que en el tram sud estan entre 30 i 40. Estrangers Els punts fronterers són, evidentment, on hi circulen més vehicles estrangers. Més de la meitat dels que passen per la frontera a l'N-II i l'AP-7 són estrangers. Pels volts de Puigcerdà la xifra també és molt elevada. En el tram sud de l'N-II, en canvi, no arriben al miler diaris.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Trànsit en àrees urbanes

>Una desena de carreteres ja haurien d'estar desdoblades per l'alt trànsit que concentren

>Una desena de carreteres gironines ja haurien de ser autovies, a criteri de l'Estat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.