diumenge, 17 de febrer de 2008 > Trànsit en àrees urbanes
Les àrees urbanes de les grans ciutats són un dels principals catalitzadors del trànsit, perquè els moviments que s'hi associen es vinculen bàsicament a motius laborals. Així, en una mateixa carretera es pot comprovar que el trànsit es va reduint progressivament a mesura que es va allunyant de la ciutat. L'N-260 a Figueres n'és un bon exemple. De Besalú a Navata el trànsit no arriba als 9.000 vehicles, però augmenta lentament quan s'acosta a Figueres. A la sortida de la ciutat, direcció Vilajuïga, arriba fins als 15.000 vehicles, i llavors torna a disminuir. En l'àrea urbana de Girona es dóna el mateix cas. La gran quantitat de vies d'accés a l'interior de la ciutat, però, ajuda a diversificar el trànsit. A la C-65, per exemple, hi ha més cotxes a Llambilles que a Quart. Les connexions entre pobles de la costa, de Blanes a Lloret, i de Sant Feliu de Guíxols a Palafrugell, també tenen trànsits molt elevats.
|