| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 5 de maig de 2024


diumenge, 17 de febrer de 2008
>

Trànsit en àrees urbanes




Les àrees urbanes de les grans ciutats són un dels principals catalitzadors del trànsit, perquè els moviments que s'hi associen es vinculen bàsicament a motius laborals. Així, en una mateixa carretera es pot comprovar que el trànsit es va reduint progressivament a mesura que es va allunyant de la ciutat. L'N-260 a Figueres n'és un bon exemple. De Besalú a Navata el trànsit no arriba als 9.000 vehicles, però augmenta lentament quan s'acosta a Figueres. A la sortida de la ciutat, direcció Vilajuïga, arriba fins als 15.000 vehicles, i llavors torna a disminuir. En l'àrea urbana de Girona es dóna el mateix cas. La gran quantitat de vies d'accés a l'interior de la ciutat, però, ajuda a diversificar el trànsit. A la C-65, per exemple, hi ha més cotxes a Llambilles que a Quart. Les connexions entre pobles de la costa, de Blanes a Lloret, i de Sant Feliu de Guíxols a Palafrugell, també tenen trànsits molt elevats.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El mapa més transitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.