| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


diumenge, 17 de febrer de 2008
>

Una desena de carreteres ja haurien d'estar desdoblades per l'alt trànsit que concentren

No es considera necessari desdoblar una via si no hi circulen 12.000 vehicles diaris

ORIOL MAS. Girona
L'N-II, l'N-260 entre Figueres i Llançà, la C-66 entre Girona i la Bisbal, la C-63 de Vidreres a Lloret i la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós ja haurien d'estar desdoblades. Totes aquestes carreteres estan per sobre dels 12.000 vehicles diaris, xifra que es considera el mínim a partir del qual s'ha de plantejar l'ampliació d'una via. La part nord de l'N-II en seria el cas més urgent, i també la C-65 de Llagostera a Girona de l'anella de les Gavarres, que el conseller Nadal precisament va descartar.

Fins que una carretera no arriba al voltant de 12.000 vehicles diaris de trànsit no es considera necessari desdoblar-la. Aquesta és la teoria amb què treballa l'Estat, segons ha explicat el delegat a Girona de Carreteres, Lluís Mestras, que depèn del Ministeri de Foment. De les carreteres estatals, l'N-II sobrepassa de llarg aquest requisit, amb un trànsit diari entre 20.000 i 25.000 vehicles de Vidreres a Riudellots, més de 30.000 fins a Girona i que oscil·la entre els 15.000 i els 20.000 de Girona a la Jonquera. De l'N-260, només el tram entre Figueres i Vilajuïga passa de 12.000 vehicles.

De les carreteres de la Generalitat, la més transitada és de la costa d'Alou fins a Santa Cristina, amb 33.000 vehicles. Els trams de Figueres a Roses, de Banyoles a Girona i de Llagostera a Girona estan prop dels 30.000, i només aquest últim està sense desdoblar. Una ampliació que no està prevista, al contrari que els trams Besalú-Banyoles, Vidreres-Llagostera, l'eix transversal i la resta de l'anella de les Gavarres, que estan en diverses fases d'obres i tramitació i que superen els 12.000 vehicles diaris.





Carreteres de la Diputació amb més i menys trànsit
Malgrat–Blanes - 8.224 vehicles diaris

C-31 – platja de Pals - 7.717 vehicles diaris

De Banyoles a l'N-260 - 7.561 vehicles diaris

De Castell d'Aro a Sant Pol - 6.082 vehicles diaris

Sant Pere Pescador – Castelló d'Empúries - 5.908 vehicles diaris

De Massanes a la C-35 - 5.651 vehicles diaris

De Peralada a l'N-260 - 5.583 vehicles diaris

De Palafrugell a Calella - 5.575 vehicles diaris

De Sant Martí d'Empúries a la Gi-623 (l'Escala) - 5.300 vehicles diaris

De Begur a Palafrugell per Esclanyà - 5.127 vehicles diaris

De la carretera de Santa Coloma a Vilablareix - 4.140 vehicles diaris

D'Aiguaviva a l'aeroport - 2.935 vehicles diaris

De Vilajuïga a Sant Pere de Rodes (a l'hivern)

- 8 vehicles diaris

D'Espinelves a la BV-5201 (Sant Sadurní d'Osormort) - 9 vehicles diaris

De Sant Martí Sasserres a la Gi-V-5238 (Cabanelles) - 19 vehicles diaris

De Sant Marçal a la GI-513 - 21 vehicles diaris

Del Torn a Mieres - 43 vehicles diaris

De Canet d'Adri a la GI-531 - 54 vehicles diaris

De la Gi-V-4011 al Baell - 54 vehicles diaris

D'Olives a la Gi-V-5142 - 60 vehicles diaris

De Llafranc a la Gi-P-6543 - 62 vehicles diaris

De Vilarig a Terrades - 66 vehicles diaris

De Pont de Molins a Biure - 72 vehicles diaris

De Vilafreser a l'N-II - 98 vehicles diaris


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les de la Diputació, amb poc trànsit

>El mapa més transitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.