Si al cercador Google s'escriuen les paraules Erasmus i Barcelona, la primera entrada que apareix no informa sobre l'oferta universitària ni sobre els tràmits que s'han de fer per venir a estudiar a la ciutat. La primera referència és el portal Erasmus BCN, una iniciativa empresarial que ja fa set anys que es va idear, que té fins a 1.500 usuaris registrats i que rep unes 30.000 visites mensuals. Erasmus BCN organitza festes nocturnes i sortides culturals de cap de setmana a diversos llocs de Catalunya. Aquestes són, amb diferència, les activitats que arrosseguen més estudiants i, per tant, les que més exploten les empreses d'oci que es dediquen a aquest mercat.
El centre neuràlgic d'Erasmus BCN és el bar Can Pumiki, al barri Gòtic, que els caps de setmana es converteix en un veritable centre de trobada d'estudiants forans. A més de bar de copes, en aquest espai s'organitzen trobades lingüístiques. Aquesta activitat s'organitza els dimecres i consisteix en un intercanvi lingüístic. Per exemple, un jove d'aquí s'hi pot arribar i trobar un estudiant d'Anglaterra amb qui parlarà una estona en anglès i una altra en català. «És una bona manera d'aprendre un idioma i de fer amics», comenta el propietari del bar, Sergi Ramos.
Una altra empresa que se centra en les activitats d'aquest col·lectiu d'estudiants és Flippa Barcelona. La va crear el xilè Sebastián Wolleter ara fa un any. L'empresa organitza, sobretot, sortides en grup a destinacions turístiques de Catalunya o de la resta de l'Estat espanyol. A tall d'exemple, en aquesta plana web es poden trobar sortides a les falles de València per 45 euros o un cap de setmana a Andorra amb forfet inclòs per 135 euros.
Algunes empreses organitzen activitats culturals a la ciutat, però no tenen tant d'èxit com les que promouen festa i excursions.