| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dimecres, 5 de setembre de 2007
>

Les estacions d'autobusos de Girona, Lloret i Blanes tenen el doble de viatgers que la resta

El govern es marca com a objectiu que totes les capitals de comarca tinguin terminal pròpia els pròxims anys

ORIOL MAS. Girona
Les estacions d'autobusos de Girona, Lloret i Blanes són, de llarg, les que concentren més viatgers de les comarques gironines. Segons les dades de línies regulars del 2006, Girona és la més utilitzada, amb 2,7 milions de passatgers, seguida de Lloret, amb 1 milió, i Blanes, amb prop d'1 milió. Aquestes xifres, sumades, doblen els números de totes les altres terminals juntes. Figueres, per exemple, té només 596.000 viatgers anuals, i Olot 340.000. Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) s'ha posat ara com a objectiu que el 2010 totes les capitals de comarca tinguin terminal pròpia. Casos com ara els de Banyoles, Puigcerdà i la Bisbal, on tan sols hi ha parada, són dels més urgents, juntament amb l'estació de Palamós. Cadaqués serà la propera obra.


+ La nova estació de Lloret.
Un autobús a Palafrugell.
 Foto: L.J. A.V.


La Generalitat està en espera que els ajuntaments de la Bisbal d'Empordà, Puigcerdà, Banyoles i Palamós posin a la disposició terrenys per construir-hi la terminal. Un cop el consistori cedeix els terrenys, llavors PTOP construeix l'estació, que després o bé gestionen les administracions o bé les empreses d'autobusos interessades. Segons va explicar ahir el director general de Transports Terrestres, Manel Villalante, els criteris que han de seguir les noves estacions són que no generin molèsties als veïns, que estiguin a prop del nucli urbà però també de les vies de comunicació supramunicipals –per no congestionar el trànsit intern–, prop de l'estació de trens –si n'hi ha– i també que tinguin possibilitats d'ampliació en un futur.

L'objectiu ara és que el 2010 tinguin terminal pròpia les capitals de comarca que encara no en tenen –Puigcerdà, Banyoles i la Bisbal–, i també Palamós, pel seu volum de viatgers. Ara per ara, i un cop acabin les obres d'Olot, es licitarà l'estació de Cadaqués, durant l'any que ve.



VIATGERS DEL 2006


Les estacions de Girona, Lloret i Blanes són, per aquest ordre, les que tenen més passatgers de línies regulars. De fet, la de Girona és de les més importants de Catalunya. La segueixen Figueres, amb gairebé 600.000 usuaris, i després Palafrugell –392.994 durant tot l'any passat–; Sant Feliu de Guíxols –388.401–; Olot, amb 340.265, i Platja d'Aro, amb 304.756. Per sota dels 300.000 hi ha Roses, amb 243.593 viatgers; Ripoll, amb 119.550; Tossa de Mar, amb uns 86.000, i Santa Coloma de Farners, amb 62.596. Tanca la llista Camprodon, amb 26.763 passatgers de línies regulars durant tot l'any passat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Girona i Figueres, pendents del TAV

>Lloret, pendent de retocs

>Mampares per a Palafrugell

>2,3 milions per a millores a estacions

>Palamós, pendent del nou pla general

>El nou POUM (pla d'ordenació urbanística municipal) reserva uns terrenys per a la construcció d'una terminal d'autobusos...

>Olot, el pròxim que tindrà terminal nova

>Girona, Lloret i Blanes, les estacions amb més passatgers.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.