| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dimarts, 31 de juliol de 2007
>

Endesa comença a pagar sense aclarir amb quins criteris fixa les indemnitzacions

Els particulars afectats per l'apagada que ja hagin reclamat cobraran durant aquesta setmana amb un ingrés a compte

ROSA M. BRAVO. Barcelona
Fecsa Endesa va començar ahir a tramitar el pagament de les indemnitzacions als particulars afectats per l'apagada de llum. Com va avançar el president de la Generalitat, es pagaran entre 60 i 300 euros durant aquesta setmana. Fecsa Endesa, però, no ha volgut fer públic quins criteris utilitzarà per pagar una o altra quantitat. En un principi va anunciar que ho faria segons el nombre d'hores sense subministrament i per nombre de persones que viu a la mateixa llar. Tanmateix, ahir a les oficines es demanava un rebut ordinari de la llum i una valoració de danys sense justificant, però no pas el nombre de persones afectades. En sortir, els usuaris sabien quina quantitat cobraran. Per telèfon, en canvi, els operadors no donaven cap xifra argumentant que s'haurà d'estudiar cada cas.


+ Clients de Fecsa Endesa entraven i sortien ahir a la tarda de la seu del carrer Vilanova. Foto: RITA LAMSDORFF

«Per 48 hores sense llum, m'han dit que em donaran 219 euros.» Així ho va explicar ahir la Cristina a la sortida de l'oficina d'atenció al client que Fecsa Endesa té al carrer Vilanova, i va afegir-hi que aquesta quantitat li ingressarien al seu compte corrent sempre que signés la conformitat amb la quantitat. «He signat perquè m'ha semblat bé», va aclarir, tot explicant que l'apagada li va malmetre el menjar que tenia a la nevera. En Joan Manuel, un veí de Gràcia que va estar 26 hores sense llum, va reclamar «70 euros pel menjar que tenia a la nevera. M'han dit que m'ho retornaran al mateix compte corrent que tinc a la factura». En Josep va assegurar a la sortida de l'oficina que «m'han donat 300 euros», i es mostrava satisfet perquè és la indemnització més alta. Aquest veí del carrer Joan de Garay, molt proper a la subestació de Maragall, va estar 48 hores sense llum i se li va espatllar l'ordinador. Tot i que el menjar no se li va malmetre perquè se'l va emportar a la casa que té fora de Barcelona, pels dos dies sense llum i la reparació de 116 euros de l'ordinador, l'indemnitzaran amb 300 euros. Ha hagut de presentar la factura de la reparació i el rebut de la llum. Una altra afectada, en canvi, reclamarà perquè «per 32 hores ens donen 180 euros», i no està d'acord amb aquesta xifra. «Diuen que els 300 euros els donen per haver estat com a mínim 60 hores sense llum», va relatar.

Aquests testimonis ofereixen una petita idea del barem que Fecsa Endesa ha establert per pagar les indemnitzacions. Però es tracta d'una idea només aproximada, ja que la companyia es va negar ahir a explicar quins criteris està fent servir per determinar quina indemnització correspon a cada afectat. «No volem que ningú ens acusi de vulnerar la confidencialitat que s'estableix entre Fecsa Endesa i el client», va argumentar un portaveu de la companyia. Al telèfon gratuït on els afectats poden reclamar pels perjudicis, neguen que s'estigui concretant la quantitat de cap indemnització, i assenyalen que s'estudiarà en cada cas, segons les dades aportades pels clients. A la porta de les oficines del carrer Vilanova, en canvi, es podien veure com alguns dels afectats sortien amb un formulari de la companyia on constava la quantitat que Fecsa Endesa es compromet a pagar.

En l'acord a què van arribar divendres el president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller delegat de Fecsa Endesa, Rafel Miranda, van pactar una indemnització extra al que obliga la llei –les companyies han de descomptar fins al 10% de la tarifa anual pels talls–. Es va establir que aniran dels 60 als 300 euros segons el nombre de persones per habitatge i el temps que van estar sense llum. Segons els clients que sortien de la seu del carrer Vilanova, però, cap empleat els va preguntar quanta gent viu a cada habitatge abans de decidir la quantitat de la indemnització.

Els reclamants es van mostrar satisfets, en general, de l'atenció que van rebre a l'oficina però no pas de la telefònica. Els afectats poden reclamar al 900 847 384 i al 902 507 750, però en tots dos telèfons durant el dia d'ahir trigaven a contestar. En Joan es queixava que ha hagut d'endarrerir un dia l'inici de les vacances perquè per telèfon li van assegurar que havia de recollir a les oficines un certificat per presentar a la seva asseguradora, mentre que a la seu d'atenció al client el van informar, posteriorment, que ho podia solucionar per telèfon. I en Joan Manuel va decidir presentar-se a l'oficina perquè es va passar «una hora al telèfon sense que ningú m'atengués».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Castells limita a les elèctriques les culpes de l'apagada i anuncia més control

>Puigcercós avisa l'Estat que el govern «es plantarà» per la gestió del Prat

>Clos es compromet a situar la xarxa elèctrica espanyola entre les millors de la UE d'aquí a dos anys

>Mas admet que CDC i UDC s'haurien pogut separar per les discrepàncies en l'estratègia a Madrid

>L'OCU diu que les quantitats de les indemnitzacions són «ridícules»

>Geli diu que la setmana vinent s'hauran fet totes les operacions ajornades

>El cap sota l'ala

>Normalitat al Prat el quart dia de l'operació sortida

>L'Ajuntament de Tarragona demana un estudi per analitzar la xarxa elèctrica

>L'incendi d'un transformador deixa ara sense electricitat Mallorca

>Un curtcircuit a Montcada talla la llum a 180 abonats durant una hora i quart

>L'assalt al tren

>Uns veïns recullen firmes contra les molèsties d'un generador

>Endesa paga indemnitzacions per l'apagada sense aclarir com les calcula / Castells reconeix que la xarxa és deficient però en culpabilitza les elèctriques

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.