| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de maig de 2024


divendres, 20 d'octubre de 2006
>

Tots els partits polítics consensuen que cal signar un pacte nacional d'infraestructures



P.M.. Barcelona

No es posen d'acord en el fons, però sí en la forma. Tots els partits polítics amb representació parlamentària van consensuar ahir, en un debat organitzat pel Col·legi d'Enginyers de Camins, la necessitat de signar un pacte nacional sobre infraestructures per poder planificar a llarg termini i aconseguir que els projectes tinguin continuïtat independentment del color polític que hi hagi a la Generalitat. Les infraestructures, de fet, han estat clau en les discussions dels diferents partits en aquesta legislatura i, sobretot, durant la negociació de l'Estatut.

Del debat d'ahir es pot treure la conclusió que els diferents partits veuen de manera semblant com s'ha de gestionar l'aeroport del Prat. A grans trets aposten per crear un nou ens en què tingui representació l'administració però també el sector privat català. El representant del PP, Josep Llobet, va recordar, però, que la gestió de l'espai aeri de navegació sempre seria de titularitat estatal.

Felip Puig, per CiU, i Joaquim Nadal, pel PSC, van apostar clarament per tirar endavant tot el projecte del quart cinturó, una via que de moment només té definit el tram Abrera-Terrassa. Puig va criticar que aquesta obra «se subhasti per parts, com s'està fent actualment». Nadal va sortir del pas criticant l'anterior govern de CiU i assegurant que, si continuen en el govern, aquesta «via es farà de cop i no com va passar amb l'eix transversal». La política d'ERC, segons Oriol Amorós, és tirar endavant aquest projecte sempre que hi hagi consens amb el territori. Per ICV, l'exconseller de Medi Ambient Salvador Milà va reconèixer que calia millorar la comunicació entre el Vallès Occidental i l'Oriental, però va advertir que el seu partit «no està per crear noves vies de congestió».

Una altra preocupació dels partits polítics és millorar el servei de Rodalies de Renfe i traspassar-lo a la Generalitat. Nadal va assegurar que el seu partit vol prioritzar el transport de ferrocarrils, però va recordar que les millores en la xarxa ferroviària «són a deu anys vista, per això cal millorar, paral·lelament, la viària». Amorós, per la seva banda, va recordar que algunes obres necessàries es podrien fer de manera més immediata i caldria prioritzar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Sols

>Diners per no comprar un pis

>Gest de benvinguda casual o premeditat?. «Menjacocos» de Mas i Montilla

>es mullen...

>Adormir les ovelles

>El «coitus interruptus» d'en Saura

>L'oasi perdut

>També es presenten

>Acord d'última hora per les regles del debat de TV3 d'avui

>Montilla assaja el contraatac

>Mas promet premiar els immigrants en funció del seu nivell d'integració

>ERC proposa a Mas i Montilla una reforma de la LOFCA que millori el finançament que estableix l'Estatut

>Joan Saura fa retirar la campanya «Folla't la dreta»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.