| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 13 de gener de 2026


dijous, 23 de juny de 2005
>

La dificultat de la prova d'anglès, el més destacat d'una selectivitat tranquil·la

Els alumnes tenen ara 15 dies abans de saber les notes dels exàmens per accedir a la universitat

MARCEL BARRERA. Barcelona
Una selectivitat tranquil·la. La tercera i última jornada de les proves d'accés a la universitat (PAU) que es va celebrar ahir a tot Catalunya va acabar amb normalitat, sense incidències greus i amb el mal regust que en general ha deixat l'examen d'anglès, i en especial la prova auditiva. El listening va ser difícil per a molts alumnes; tant per l'accent tancat del locutor masculí, que va dificultar-ne la comprensió, com pels nous criteris de correcció, que penalitzaven les respostes errònies. En aquest sentit, alguns tribunals de les PAU han fet constar com a incidència que a molts alumnes se'ls va dir que no restava nota. A la Universitat Pompeu Fabra (UPF), per exemple, quatre dels cinc tribunals van informar malament els estudiants.


+ Dos alumnes miren apunts abans d'un examen. Foto: LLUÍS CRUSET
Per tercera vegada i última aquest any, els exàmens de selectivitat es van fer ahir en 200 tribunals de tot Catalunya sense enrenou i com un rellotge suís. Claudi Alsina, president d'un tribunal de l'escola d'arquitectura de la Universitat Politècnica de Catalunya, destacava ahir que «tot havia quadrat al mil·límetre» i que «tècnicament havia funcionat tot a la perfecció». Tècnicament, perquè acadèmicament, com sempre, hi ha hagut alguns desajustos i descoordinació. La més destacada, el desconeixement de molts professors que les respostes errònies de l'examen tipus test d'anglès penalitzaven per primer any, però sobretot que en el full d'examen no s'explicitava que les respostes equivocades restaven nota de l'examen. En altres proves, com en castellà i matemàtiques, sí que quedava clar el criteri. Fonts de l'oficina de coordinació consideren que aquesta incidència no tindrà una rellevància especial ni efectes en la nota dels alumnes, molts dels quals van fer l'examen sense saber el nou criteri de correcció. En qualsevol cas, molts professors estaran especialment atents a les notes d'anglès, per si calgués fer alguna impugnació. El fet que les equivocacions només restin 0,08 dècimes de punt a anglès fa que la nota final en el conjunt de les proves difícilment es vegi modificada. Geografia, fàcil El cap de l'oficina, Francesc Padró, i per evitar més confusions com la d'aquest any, ha assegurat que en les proves de l'any que ve quedarà constància en tots els exàmens dels criteris de correcció. La prova d'anglès també va ser criticada per la dificultat d'entendre un dels dos locutors, que molts alumnes asseguren que tenia un accent molt «tancat». Fins i tot algun estudiant amb el First a la butxaca va tenir problemes en l'examen. Les proves de geografia i matemàtiques van ser de les més fàcils, tot i que en aquest últim cas algun tribunal va rebre queixes per alguns enunciats que van «desorientar» alguns alumnes i per algun problema que els professors consideraven que no tenia solució. Tot i que la majoria d'estudiants es mostren tranquils, encara es poden veure llàgrimes. Per exemple, dimarts a la UB després de l'examen de matemàtiques aplicades a les ciències socials.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les notes, a partir del dia 5 de juliol

>«Si no entro on vull tant me fa»

>Els dubtes de la selectivitat

>El dia més feliç

>Els estudiants acaben amb normalitat les proves de selectivitat

>Els estudiants acaben amb normalitat les proves de selectivitat

>Els estudiants acaben amb normalitat les proves de selectivitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.