| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 18 de setembre de 2024


dilluns, 9 de febrer de 2009
>

La inversió per remodelar l'aeroport de Girona arriba als 87 milions després de tres anys

Des de l'aprovació del pla director, l'agost del 2006, les obres s'han fet a un ritme frenètic

ORIOL MAS. Vilobí d'Onyar
L'arribada de Ryanair el 2005 a Girona va obligar a posar les piles a un aeroport sumit en una llarga letargia. Des d'aleshores, tots els actors implicats en la gestió i promoció de la infraestructura han remat en la mateixa direcció: modernitzar l'aeroport i adaptar-lo a les necessitats dels vols de baix cost. El primer pas va ser l'aprovació d'AENA del pla director l'agost del 2006 –un document amb vigència fins al 2020–, i des d'aleshores les obres s'han anat fent a un ritme frenètic, fins al punt que ja s'han gastat –entre treballs acabats i els que estan en marxa– més de 87 milions d'euros. Els aparcaments, el nou bloc tècnic, la millora de la terminal i els avenços tecnològics en la navegació aèria han concentrat el gros de les inversions.


Des del 2006 que l'aeroport conviu amb les obres. Fins ara s'han fet una quinzena d'actuacions, com ara els dos aparcaments de diverses plantes que han costat 10,6 milions i han servit per multiplicar les places disponibles, i alhora fer-les de pagament. La nova estació d'autobusos –on tan sols falta posar en servei les casetes de venda de bitllets–, el Punt d'Inspecció Fronterera (PIF), la remodelació de la façana de la terminal i l'increment de dues portes d'embarcament i de mostradors a la terminal són altres projectes ja acabats, juntament amb aspectes més tècnics, com ara la reparació de la superfície de la pista, la nova central elèctrica i els serveis per a bombers.

Les obres que es fan actualment són precisament les més cares: la remodelació completa de la terminal –10 milions–, el nou aparcament i l'edifici del bloc tècnic –36 milions entre els dos–, la implantació de nous sistemes de navegació aèria –14 milions– i l'ampliació de la plataforma allà on hi havia l'antiga terminal –2,5 milions–. Més endavant, entre aquest any i el 2011, la plataforma s'augmentarà encara més per poder-hi posar més avions i fer nous hangars, i ja està en licitació la construcció d'un edifici multifuncional, al costat del PIF, per a les empreses d'assistència i manteniment dels avions, que costarà 4 milions. Tot plegat està previst en el pla director, que preveu desdoblar l'aeroport, i per això seran necessàries més expropiacions de terrenys per continuar creixent.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Cerezo obre la porta als vols intercontinentals

>Una terminal adaptada al baix cost

>Canviaran la torre de control

>5,5 milions de passatgers

>Més serveis al CIM

>Una millor navegació aèria

>El «nou» aeroport de Girona ha costat fins ara 87 milions

>L'arquitecte de la transformació. «Si no tenim més avions de base, aquest any podríem baixar entre un 5% i un 10%»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.