| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dilluns, 9 de febrer de 2009
>

Una terminal adaptada al baix cost

Les obres de millora a la terminal s'acabaran aquest estiu, i entre les novetats hi haurà una botiga de premsa, més mostradors, més cintes d'equipatge, un accés directe a la planta d'embarcament i més locals de restauració. Ja se n'ha adjudicat un de nou a Mc Donald's

ORIOL MAS. Vilobí d'Onyar

+

La torre canviarà de lloc.

 Foto: M. LLADÓ

Adaptar-se o morir. Tenint clar que el mercat de l'aeroport gironí és el de les companyies de baix cost, la terminal s'adaptarà a les necessitats tant d'aquestes companyies com del tipus de client amb què treballen. En primer lloc, l'objectiu de les reformes és tenir un edifici més gran i funcional. «Volem millorar l'operativitat, que tot sigui ràpid i senzill», ha explicat el director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, que ha insistit que l'objectiu és aprofitar al màxim la capacitat de l'edifici i preparar-lo per a les necessitats de futur. En aquest sentit, ara es treballa en unes escales mecàniques que portaran des de l'entrada de la terminal directament al primer pis, a la sala d'embarcament, per poder-hi accedir sense haver de passar per la sala de facturació. Aquest canvi obligarà a ressituar i ampliar la zona de control de seguretat. A la planta baixa hi ha previstes més reformes. Per una banda, totes les oficines que hi ha al bloc tècnic es traslladaran a un nou edifici que ja està gairebé acabat, al costat de l'aparcament que s'està construint, i on també es desplaçaran les oficines de les companyies aèries. Això permetrà ampliar de tres a cinc les cintes de recollida d'equipatge, fer més mostradors, posar un altre bar a l'extrem de la zona d'arribades i instal·lar una botiga de premsa i altres articles a la zona de facturació. A més, s'alliberaran quatre mostradors perquè la gent pugui pesar gratis l'equipatge abans de facturar-lo, per estalviar-se així la sorpresa que les maletes pesen més del màxim establert, amb el conseqüent recàrrec econòmic que això comporta en els vols de baix cost.

Un cop a dalt, a la zona d'embarcament, el nou disseny aposta per fer una sala més diàfana, que aprofiti les vistes que dóna la façana de vidre. Els serveis de bar i restaurant estaran als extrems, i s'hi afegirà un Mc Donald's al centre de la sala: «Ens hem d'adaptar als nostres clients, que tenen un perfil de gent jove, i això és el que els agrada. No tindria sentit posar-hi un restaurant de luxe», explica Cerezo. A més, també es passarà d'onze portes d'embarcament a quinze, i s'obriran dues terrasses més, perquè la gent hi pugui sortir a fumar, beure un refresc o prendre el sol. Això es farà per l'èxit que ha tingut la terrassa que s'havia obert al mig de la sala, que ara s'empetitirà a causa del nou disseny: «Tenir terrasses així no és gens normal en un aeroport, ha tingut molt d'èxit i ho hem d'aprofitar i potenciar tot allò que tenim de bo i que ens diferencia», ha afirmat el director.

Si no hi ha res de nou, aquest estiu ja estaran acabades totes les obres de la terminal, que Cerezo reconeix que s'han allargat més del compte, si bé ho justifica per la complexitat de fer les obres sense deixar d'oferir cap dels serveis.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Canviaran la torre de control

>5,5 milions de passatgers

>Més serveis al CIM

>Una millor navegació aèria

>La inversió per remodelar l'aeroport de Girona arriba als 87 milions després de tres anys

>L'arquitecte de la transformació. «Si no tenim més avions de base, aquest any podríem baixar entre un 5% i un 10%»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.