| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 22 de desembre de 2025


dijous, 15 de gener de 2009
>

L'aparcament més econòmic de Tarragona és el del campus Centre de la URV

Deixar-hi el cotxe durant una hora no arriba a un euro i la tarifa posterior és quasi tres vegades inferior a la gran majoria

SERGI CASADO. Tarragona
L'anunci de Parc Central de fer pagar per estacionar el vehicle a partir del 2 de febrer ha sacsejat el debat de la mobilitat al sud-oest de Tarragona. Malgrat l'aplicació de la tarifa, el pàrquing del centre comercial continuarà sent més econòmic que la gran majoria dels aparcaments que hi ha per tota la ciutat, però lluny del que val deixar el cotxe al campus Centre de la URV, on la tarifa no arriba ni a un euro per hora. Tot i que sembli difícil, en alguns llocs pròxims a l'aparcament de l'avinguda de Catalunya es pot arribar a pagar el triple. El del Serrallo i els quatre de titularitat municipal també són dels més barats, encara que el preu és lleugerament més alt que el de Parc Central. En el de la Pedrera, per exemple, a partir de la quarta hora, la tarifa ja queda reduïda a la meitat.


+ Una imatge de l'aparcament del campus Centre de la URV, obert el març passat. Foto: M.M.

Quan l'aparcament de Parc Central esdevingui de pagament, a partir del 2 de febrer, una bossa d'almenys mig miler de conductors buscaran una alternativa per deixar el seu vehicle. Tot i que en principi buscaran un indret que no els suposi gratar-se la butxaca, la realitat és que o bé tenen un dia de sort o els tocarà passar per la caseta de cobrament. A Tarragona, ara mateix, el pàrquing més econòmic, i amb diferència, és el del campus Centre, al costat de Jurídiques. Tot i que en principi està destinat a estudiants, professors i empleats de la universitat, deixar el vehicle a una de les més de 600 places disponibles –n'hi ha 200 més que podrien ser una realitat en els propers mesos– costa menys de la meitat que en la resta de pàrquings de tota la ciutat, i això no obstant que fa uns dies que han apujat els preus.

No hi ha competència amb cap altre equipament de la ciutat, malgrat que tan sols n'hi ha un. El de Parc Central amb el pas dels anys s'havia convertit en un aparcament convencional per a centenars de persones que visitaven la ciutat.



PRIMERES PROVES
A partir d'avui, tothom que accedeixi en cotxe al centre comercial tarragoní ja haurà de recollir un tiquet i aturar-se davant la tanca. Es tracta de les proves per tal de validar el sistema, que, en cap cas, no seran de pagament. Pel que fa a la resta de pàrquings, els quatre que estan gestionats per l'empresa municipal d'aparcaments mantenen els preus de finals de 2007, i segons la regidora i presidenta de l'ens, Lola Herrera, «aquests no són tan cars, però els altres potser sí, arran de l'aplicació tarifària per minuts». Herrera també es va referir al canvi de política de Parc Central i va explicar: «L'objectiu d'aquest pàrquing és que tingui mobilitat i en els darrers anys s'estava utilitzant com un aparcament per moltes hores.» Tot i que es tracta d'un problema que el consistori no pot solucionar, en els propers dies l'equip de govern durà a terme una reunió monogràfica d'aparcaments dissuasius.




- Campus Centre de la URV (600 places). Un minut costa 0,015 i l'hora, 0,95 euros
- Parc Central (1.400 places). Primera hora gratuïta i la segona, també amb una compra de més de 20 euros a l'Eroski. Si no, la tarifa serà de 0,034 euros per minut, és a dir, 2,04 euros l'hora

MINUT A 0,036 EUROS, L'HORA A 2,16 EUROS - Serrallo (405 places)
- Estació d'autobusos (184 places)*
- Saavedra (420 places)*
- Francesc Bastos (187 places)*
- Torroja (130 places)*

MINUT A 0,042 EUROS, L'HORA A 2,52 EUROS - Plaça de la Font (284 places)
- Rambla Nova, a prop de la Imperial (900 places)
- Battestini (158 places)
- La Pedrera (496 places)
- Mercat Central (423 places)

MINUT A 0,044 EUROS, L'HORA A 2,64 EUROS - Avinguda de Catalunya (466 places)
- Lluís Companys (394 places)
- Joan XXIII (473 places)
- Rambla-Balcó (470 places)

*Pertanyen a l'empresa Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT)




 NOTÍCIES RELACIONADES

>l'enquesta

>El mercat Central no tindrà pàrquing subterrani i se'n projecta un altre a la Rambla

>Els paradistes, satisfets

>El pàrquing del campus Centre de la URV, el més barat de Tarragona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.