| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 22 de desembre de 2025


dijous, 15 de gener de 2009
>

El mercat Central no tindrà pàrquing subterrani i se'n projecta un altre a la Rambla

L'Ajuntament considera inviable el projecte de 47 milions i 57 mesos d'obres per al mercat i n'anuncia un altre per la meitat de temps

M.CARTAÑÀ. Tarragona
«El projecte del nou mercat és inviable.» Així de clars van ser ahir tant l'alcalde com el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica de Tarragona, amb referència al projecte executiu presentat per l'empresa estatal Mercasa. Un projecte que valora les obres en 47 milions d'euros i amb un termini d'execució de 57 mesos. El pàrquing de quatre plantes que s'havia de fer sota el mercat és el que encareix l'obra i per això l'Ajuntament ha pres una determinació que va fer pública ahir: descarten l'aparcament subterrani i proposen fer-ne un altre a la Rambla, entre la font del Centenari i el carrer Sant Francesc. Així, el mercat costarà 27 milions i estarà enllestit el 2012, segons preveuen, i l'aparcament, pressupostat en 12 milions, podria estar enllestit també d'aquí a tres anys.


+ El nou mercat ha d'estar enllestit el 2012 i estarà connectat amb el pàrquing Corsini. Foto: J.F.

Costarà set milions menys i s'acabarà dos anys abans. Aquests són els principals arguments que ahir exposava Sergi de los Ríos, el responsable de l'àrea de Promoció Econòmica de Tarragona, per defensar la proposta del nou projecte del mercat Central que ha proposat l'equip de govern de l'Ajuntament: «El projecte presentat per Mercasa és inviable», assegurava De los Ríos i és per aquest motiu que s'ha descartat, en part, i s'han proposat alternatives. El projecte presentat preveia una planta per a les parades del mercat, una primera semisubterrània per a un supermercat, una segona semisubterrània per a temes de logística i quatre plantes per sota que les haurien d'ocupar 600 places d'aparcament. Tot sortia per 47 milions d'euros i un termini d'execució de 54 mesos. El que encareix l'obra és l'aparcament: «Cada plaça costa 30.000 euros», ja que per fer el pàrquing s'hauria de muntar una estructura per mantenir aixecat l'edifici mentre duressin les obres. Amb el projecte a la mà l'Ajuntament ha decidit descartar l'aparcament i en proposa un altre a la rambla Nova (el tercer en aquesta zona). Serà un aparcament de 600 places i de quatre plantes i s'ubicaria entre la font del Centenari i el carrer de Sant Francesc «un aparcament que respondria també a la petició del comerç de la Rambla», deia ahir l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros.



CONNECTAT AMB CORSINI
Construir l'aparcament a la rambla Nova costarà 12 milions d'euros i el nou mercat en valdrà 27. Tot junt, set milions menys que el projecte presentat per Mercasa: «Però l'important i el que ens ha fet decidir és el temps», deia De los Ríos. Amb el projecte executiu inicial l'obra no estaria enllestida fins al 2014 mentre que amb la modificació el mercat obrirà portes el 2012.

Les obres començaran a finals d'aquest any o principi del vinent i mentre no arranquin es reobrirà al trànsit el carrer Colom. L'equip de govern confia que l'aparcament podrà estar enllestit també el 2012 sempre, però, que l'arqueologia, la mobilitat i la viabilitat del trasllat dels marxants, que passarien a ocupar el tram de la Rambla que toca al Balcó del Mediterrani, ho permetin. Els usuaris del nou mercat podran accedir a peu al pàrquing Corsini i es planteja connectar aquest aparcament amb el que es proposa fer a la Rambla, a través del carrer Canyelles.



FINANÇAMENT
Pel que fa al finançament, dels 27 milions d'euros del nou mercat el consistori espera rebre almenys 5 milions d'euros de l'Estat, i una part –un terç aproximadament– vindria de la concessió del supermercat, per a la qual s'ha de fer un concurs. També esperen aconseguir més fons de la Generalitat: «La forquilla de finançament que ens quedarà és assumible», deia De los Ríos.




Maig 2002: - L'equip de govern de CiU anuncia que la remodelació s'iniciarà a mitjan 2003.

Setembre 2003: - Els venedors es revolten pel retard

Novembre 2003: - Valoren les obres en 17 milions.

Febrer 2004: - Anuncien que la remodelació s'iniciarà a principis del 2005.

Novembre 2006: - Les obres pateixen un altre retard.

Setembre 2007: - S'encarrega el projecte executiu.

Octubre 2007: - Tancament del mercat Central i trasllat de les parades al provisional.

Novembre 2007-novembre 2008: - Excavacions arqueològiques a l'entorn del mercat.

Gener del 2009: - Mercasa lliura el projecte executiu.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els paradistes, satisfets

>L'aparcament més econòmic de Tarragona és el del campus Centre de la URV

>Tarragona renuncia al projecte del nou mercat i n'anuncia un altre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.