| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dilluns, 5 de gener de 2009
>

El TAV fracassa com a alternativa al tren en el trajecte entre Barcelona i Tarragona

El fet que l'estació del Camp sigui poc cèntrica fa que el 93,7 % dels passatgers continuï optant pel tren

ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
La poca incidència del servei Avant –el Tren d'Alta Velocitat (TAV) regional– en l'àmbit del Camp de Tarragona no és cap secret, però les xifres furguen en el fracàs des de la perspectiva de l'estació interurbana de la Secuita. Si entre Lleida i Barcelona quatre de cada cinc viatgers han utilitzat el servei que va entrar en funcionament el 28 d'abril, en la relació Tarragona-Barcelona, incloent-hi l'estació urbana de la capital del Camp, el percentatge d'utilització de l'Avant baixa fins al 7,3%. Traduït en xifres globals: 53.590 viatgers en Avant entre el Camp i Sants, per 237.296 entre la capital de Ponent i la Ciutat Comtal. Cinc vegades més.


+ Un parell de passatgers, agafant el tren dimecres a l'estació del Camp de Tarragona. Foto: M.M.

Quan es parla del TAV, la comparativa entre Lleida, que disposa d'estació del TAV dins del nucli urbà, i el Camp de Tarragona, on la terminal que va entrar en escena fa dos anys continua quedant a prop de tothom i massa lluny de tot arreu, enfronta la cara i la creu dels avantatges que l'arribada de l'alta velocitat ha ofert a l'usuari habitual de la xarxa regional. En els vuit mesos que ara fa que va entrar en funcionament el servei Avant de Renfe, promogut per millorar la mobilitat interna del país en altes prestacions i amb el repte posat en la connexió entre totes les capitals catalanes quan el TAV arribi a Girona, només uns 223 usuaris cada dia han optat per anar a buscar el tren a la Secuita, en vehicle particular o en autobús, per desplaçar-se fins a Barcelona, o per venir de la capital catalana i haver de desplaçar-se després al lloc concret de destí en autobús, en taxi o potser en vehicle de lloguer. Tenint en compte que hi ha uns 12 serveis d'Avant diaris en els dos sentits, el resultat és especialment pobre: poc més de 18 viatgers per comboi. Els trens no ofereixen una imatge massa trista perquè passen carregats de viatgers que es desplacen entre Lleida i Barcelona, un trajecte que fan cinc vegades més passatgers que els que pugen o baixen d'un tren Avant al Camp per comunicar-se amb Barcelona.

Sumant els usuaris de les dues estacions principals, la del Camp de Tarragona i la terminal urbana de la ciutat de Tarragona, més de 725.000 passatgers han anat a Barcelona i n'han vingut durant els últims vuit mesos. I només un 7,3%, menys d'un de cada deu viatgers, ha triat l'Avant.

Tot plegat no fa més que posar números a una realitat tossuda que ha estat present des de la irrupció dels Avant i que fins i tot ha motivat que el govern suprimís fa poc alguns dels serveis de bus llançadora que enllaçaven amb l'estació del Camp des de les principals ciutats del territori. O sigui, que ni la gent agafa l'Avant ni, en cas d'agafar-lo, va a buscar-lo amb autobús, la qual cosa encara encareix més un preu que per si sol duplica el que costa anar a Barcelona amb regional.

Pel que fa a la connexió amb Lleida, el pes de l'Avant és més significatiu i supera el 50% de la relació del Camp de Tarragona amb la Terra Ferma perquè habitualment ja hi ha molts pocs viatgers que apostin pel tren per anar-hi o per tornar.





Nombre de viatgers entre Barcelona i les estacions de Tarragona (urbana) i Camp de Tarragona: - 725.904 passatgers en total*
- 53.590 passatgers en Avant (TAV regional)
- Percentatge d'ús de l'Avant: 7,3%

Nombre de viatgers entre Lleida i les estacions de Tarragona (urbana) i Camp de Tarragona: - 37.834 en total*
- 18.502 en Avant
- Percentatge d'ús de l'Avant: 54,7%

Nombre de viatgers entre Barcelona i Lleida: - 289.727 en total*
- 237.296 en Avant
- Percentatge d'ús de l'Avant: 81,9%

*S'inclou regionals i llarga distància de la xarxa convencional i tots els serveis del TAV




 NOTÍCIES RELACIONADES

>El doble de car i sense guanyar temps

>El TAV fracassa com a alternativa al tren convencional entre Barcelona i Tarragona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.