| |||||
|
diumenge, 4 de gener de 2009 > La gestió catalana dels aeroports es posa a prova aquest 2009 a Lleida
La Generalitat contacta amb 30 companyies aèries perquè operin a partir del setembre a l'aeroport de LleidaDAVID MARÍN. Alguaire El govern català i les institucions empresarials que tant han apostat per una gestió catalana dels aeroports tenen l'oportunitat de demostrar que poden fer-ho molt més bé que Aena a finals de l'estiu d'aquest 2009, que és quan està previst que es posi en marxa l'aeroport de Lleida-Alguaire. Serà el primer aeroport d'abast regional a les mans exclusives de la Generalitat, que el gestionarà a través de l'ens Aeroports de Catalunya amb la col·laboració de les administracions locals i la Cambra de Comerç lleidatana. Aeroports de Catalunya és l'ens que es faria càrrec en el futur dels aeroports de Reus i Girona i participaria també en el del Prat. A Lleida, doncs, hi ha en joc més que un aeroport. El govern està buscant ara companyies aèries que s'estableixin a Lleida.
Envoltada per la boira espesa que cobreix aquests dies les terres de Lleida, s'alça com un fantasma buit la torre de 41 metres d'alçada del futur aeroport de Lleida-Alguaire. Als peus s'estén la terminal de passatgers, enllestida en la seva estructura, i les pistes d'enlairament i aterratge i l'àrea d'estacionament d'aeronaus. La nova carretera que uneix l'aeroport amb la carretera N-230, de Lleida a la Vall d'Aran, encara no està oberta al públic, però registra un trànsit constant de camions i grues d'obres: el futur aeroport, segons les previsions del govern, haurà d'estar enllestit durant el primer trimestre de l'any que ara comença. I haurà d'estar en servei cap a finals d'estiu. La feina més intensa, però, és hores d'ara la que es fa des dels despatxos. Fonts del govern han explicat que ja s'ha contactat amb una trentena de companyies aèries per oferir-los instal·lar-se a l'aeroport de Lleida. Sobre la taula, unes previsions de negoci de 395.000 viatgers a l'any dintre d'una àrea d'influència de 990.000 habitants (situats a una hora de Lleida). La conselleria de Política Territorial i Obres Públiques eviten la pressió i desvinculen la gestió de Lleida als traspassos en negociació, tot i que reconeix que una bona gestió a Alguaire «prepara el terreny» pel que pugui fer Aeroports de Catalunya en altres espais. Els empresaris lleidatans l'any 1991 ja reclamaven que un petit aeròdrom d'Alfés es transformés en un aeroport d'abast regional com ara els de Reus i Girona. El 2004 es va decidir fer-ho en un altre municipi, a Alguaire. Ha suposat una inversió pública de 82 milions d'euros i es preveu que generarà un volum de 43 milions de negoci aeroportuari a l'any. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Aeroport en terra de boira >De 3.000 a 15.000 habitants >Turisme familiar i de negocis >El model català de gestió d'aeroports es posa a prova aquest any a Lleida |
|