La Generalitat preveu per d'aquí a deu anys un escenari pessimista (230.000 viatgers a l'any) i un altre de d'optimista (545.000 viatgers a l'any). El govern treballa amb la previsió d'un punt mig, de 395.000 viatgers a l'any, dels quals 95.000 viatjaran amb companyies d'aviació regional; 182.000 més, amb companyies aèries de baix cost, i 119.000 ho faran amb vols xàrter.
Aquestes xifres, lleugerament més baixes a les que té l'aeroport de Reus actualment (mig miler de viatgers a l'any) i molt més modestes que les de Girona (dos milions de viatgers a l'any) s'aconseguirien a partir de dos tipus de clients: d'una banda, l'arribada de turisme familiar i cultural d'origen europeu i de l'Estat espanyol, i de l'altra, la sortida de viatges d'empresa, amb destinació a ciutats com ara Madrid, Londres, París i Milà, i connexions transoceàniques.
PENSANT EN L'EST
L'informe del govern apunta també a la sortida de turisme cap a destinacions europees com un altre filó. Així, assenyala com una gran oportunitat per a l'aeroport de Lleida que companyies de baix cost vulguin oferir noves rutes, amb destinacions a ciutats turístiques de l'est d'Europa que no es fan ara des de Catalunya.