| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dijous, 11 de desembre de 2008
>

El pla de l'àrea de Girona preveu una variant a Riudellots i un nou traçat de la de Bescanó

Urbanisme va aprovar ahir el pla director de l'àrea urbana de Girona, que inclou quatre estacions de tren noves

ORIOL MAS. Girona
La comissió d'Urbanisme de Girona va aprovar ahir el pla director del sistema urbà de Girona, que ha d'ordenar el creixement residencial, industrial i d'infraestructures en els catorze municipis que integren aquesta àrea. El pla proposa reconvertir en nous usos els sectors Gassol de Salt i l'Avellaneda i l'estació de mercaderies de Girona, així com potenciar l'entorn de l'aeroport com a zona industrial i logística. Pel que fa a les infraestructures, preveu fer una variant a Riudellots i un nou traçat de la de Bescanó que vagi a parar a Salt i no a Domeny, a més d'incloure quatre noves estacions de tren convencional. La comissió també va aprovar el pla director del Pla de l'Estany, que concentra el creixement industrial i residencial a Banyoles, Mata i Cornellà del Terri.


+ El pla de l'àrea urbana de Girona aposta per potenciar l'entorn de l'aeroport. Foto: MANEL LLADÓ

El pla preveu que fins al 2026 la població passarà de 143.000 habitants a 215.000, i que es construiran 23.000 habitatges. El director general d'Urbanisme, Pere Solà, va destacar que «era necessari un instrument superior al planejament municipal», per així poder organitzar el creixement de manera conjunta entre els catorze municipis que s'hi inclouen: Girona, Salt, Sarrià, Sant Julià, Quart, Aiguaviva, Bescanó, Celrà, Fornells, Llambilles, Riudellots, Vilobí, Sant Gregori i Vilablareix. A principis de gener el document se sotmetrà a informació pública, i s'espera aprovar-lo com a molt tard a finals del 2009.



CREIXEMENTS REPARTITS


El pla manté els creixements urbanístics que cada municipi preveu en els seus plans generals. Fora d'això, proposa reconvertir els sectors Gassol de Salt i l'Avellaneda i l'estació de mercaderies de Girona en noves zones residencials i de serveis, i identifica unes cent hectàrees entre l'accés de l'AP-7 de Salt i Vilablareix com un espai on es podria créixer. A part, proposa no desenvolupar urbanitzacions previstes a Celrà, l'Estanyol i Salitja per no fomentar un creixement dispers. Pel que fa a l'aeroport, es vol aprofitar l'equipament i el nus d'infraestructures per situar-hi un pol d'activitats logístiques i industrials, i desplaçar-hi els dipòsits de CLH.

Precisament a l'aeroport és on hi ha prevista una de les noves estacions de tren aprofitant el pas del TAV i el futur eix transversal ferroviari, i millorant les connexions amb l'estació de Riudellots. La intenció és potenciar el tren convencional com a sistema de rodalies entre Sils i Flaçà, i per això es faria una nova estació entre Riudellots i Fornells, una altra a l'Avellaneda i una al Pont Major de Girona. Fer una variant pel sud de Riudellots que connecti amb l'aeroport i fer arribar la de Bescanó fins a Salt són altres propostes.

Finalment, es vol protegir paisatgísticament les façanes urbanes dels municipis, així com crear un corredor natural al nord de l'aeroport i garantir la protecció dels espais naturals.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Golf a Santa Cristina

>Plaça de toros a Figueres

>El pla del Pla de l'Estany

>Govern i oposició de Castelló s'enfronten per les acusacions de favoritismes al pla general

>Vuit reunions amb veïns

>Estudi ambiental de la Pletera

>Urbanisme aprova els plans directors del Pla de l'Estany i l'àrea urbana de Girona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.