| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 27 de maig de 2024


dimecres, 3 de desembre de 2008
>

La T-10 és més barata a Barcelona que a París, Londres i Viena

A Madrid la targeta de metro costa menys però cada transbord descompta un viatge

XAVIER MIRÓ. Barcelona
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha comparat el cost per viatge de les targetes de transport públic que funcionen a París, Londres, Viena, Brussel·les, Lió i Praga i conclou que «els títols habituals són molt més barats a Barcelona». A la capital catalana, un viatge amb la T-10 costa 0,72 euros, mentre que els abonaments de deu viatges de Brussel·les, París i Lió surten a 1,12; 1,14 i 1,28 euros el viatge. Més car encara resulta a Londres amb l'abonament setmanal comparable.


+ L'intercanviador de metro i FGC a Diagonal. Foto: ANDREU PUIG
L'ATM ha volgut defensar-se de les opinions que apuntaven que la xarxa de transport públic de Barcelona és de les més cares entre les capitals d'Europa i de les que tenen menys bonificacions. Abans d'ahir, Generalitat i ajuntaments metropolitans anunciaven la posada en servei al curs escolar vinent de la nova targeta T-12, que costarà 35 euros i permetrà viatjar sense límit de serveis i durant un any en tots els modes de transport integrats als infants de fins a 12 anys. L'única limitació serà que els viatges s'hauran de fer dins de la zona tarifària on visqui el nen perquè l'objectiu principal del nou títol de transport és promoure l'ús del transport públic en els desplaçaments escolars. Argumentant que les principals capitals europees disposaven d'un títol per bonificar els infants, CCOO va presentar un estudi de les tarifes a Brussel·les, París, Londres, Viena, Lió i Praga. L'ATM feia pública ahir una comparativa de dades en què s'afirma que el cost per viatge de la targeta més utilitzada a Barcelona, la T-10, resulta més barat que el preu de les seves homòlogues europees si es tenen en compte altres criteris que no siguin només el preu. Per exemple, el títol més utilitzat al metro de París és el carnet de 10 viatges T+, que costa 11,40 euros i que només és vàlid per a un viatge de metro o dos de bus, amb un cost d'1,14 euros per desplaçament. El títol integrat de París és la Carte Orange setmanal, que permet utilitzar tots els modes de transport i costa 16,8 euros, és a dir, un preu aproximat de 1,12 a 1,68 euros per viatge. A Londres es pot comparar amb l'abonament setmanal, que costa 24,20 euros i que és vàlid per a tots els sistemes excepte algunes companyies ferroviàries. A Madrid, certament, el Metrobús serà més barat el 2009 que a Barcelona –7,40 euros respecte de 7,70– però descompta un viatge en cada transbordament.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>ERC avisa del risc financer del transport públic

>Londres, la xarxa menys subvencionada

>L'estoc d'infraestructures ha crescut quatre cops més a Madrid que a Catalunya en 20 anys

>L'increment de les tarifes del transport públic genera crítiques

>L'increment de les tarifes del transport públic genera crítiques

>Crítiques per l'increment de les tarifes del transport

>L'increment de les tarifes del transport públic genera crítiques

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.