| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


dijous, 13 de novembre de 2008
>

Les famílies gastaran per Nadal un 4,3% menys que l'any passat

Un estudi preveu un consum de 910 euros i un descens en regals del 6,8%

AGÈNCIES. Madrid
Les famílies espanyoles tenen previst fer una despesa mitjana de 910 euros durant el Nadal, el 4,3% menys que el 2007, amb un descens del pressupost de regals del 6,8%, de l'1,8% en aliments i del 4,1% en sortides d'oci (menjars, espectacles, sales de festes, etc.), segons una enquesta de la consultora Deloitte. El pressupost de les famílies europees baixarà menys (el 3,7%) que a l'Estat espanyol, encara que la seva despesa mitjana serà de 597 euros, que és el 65% del calculat per a cada família espanyola.


+ La despesa en regals per Nadal baixarà un 6,8%, segons Deloitte. Foto: D. BALAGUER

La directora d'Indústria i Distribució de Deloitte, Victòria Larroy, ha destacat que el pressupost nadalenc dels espanyols va augmentar un 5,1% el 2007 i que el 2008 baixarà per primera vegada des que l'enquesta s'efectua a l'Estat espanyol. El 57% dels espanyols se sent força segur respecte a la situació laboral, la meitat creu que l'economia no millorarà el 2009 i el 60% indica que aquest any tindrà menys diners per a les compres nadalenques. Segons les respostes dels 1.403 entrevistats, el 64% comprarà fora de temporada (el doble que el 2007): el 36%, abans, i el 28%, després.

L'any passat, un 28% avançava les compres i el 4% esperava a després de Nadal. Més de la meitat elaboraran un pressupost i el 24% el farà aquest any per vegada primera; el 48% dedicarà més temps a buscar el millor preu. Cada família destinarà a regals el 39,2% (357 euros) de la despesa total, mentre que suposaven el 57% el 2006 i el 40,2 % el 2007.

El descens dels regals el notaran més els companys de treball, els amics i les ONG (donatius) i menys els fills i la parella. Aquest any, el 51% comprarà coses més útils, el 38% no adquirirà marques, el 29% optarà per les promocions i el 28% consumirà menys articles de luxe. En relació amb els regals més desitjats pels adults, els diners figuren en tercer lloc, després de la roba i els llibres, però ocupa el novè lloc en una llista de deu articles més regalats.

L'encariment de l'alimentació, la disminució del diners disponibles, el menor nivell d'ingressos, la crisi financera i l'encariment del combustible són les causes adduïdes per aquest ordre per a la reducció de la despesa.



MARQUES BLANQUES
Els hipermercats guanyen en les preferències per comprar aliments durant les festes de Nadal (61%), baixen els supermercats (18%) i es manté el comerç tradicional (11%). Per als regals es trien majoritàriament els grans magatzems (59%) i els hipermercats (55%) o botigues especialitzades (43%). «Les marques blanques són les grans beneficiades de la crisi perquè tenen una qualitat acceptable per un preu ajustat», segons la consultoria Larroy. El 35% comprarà més marques blanques que l'any passat, encara que el 40% continuarà fidel a les de sempre, i el 20% anirà als comerços de gran descompte.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Cent euros en loteria

>La baixada del preu del petroli i dels aliments redueix la inflació anual al 3,6%

>Intorfrisa vol acomiadar 15 treballadors de les plantilles de Figueres i Blanes

>Montilla anirà al Japó per exigir a Nissan el pla industrial per a Barcelona

>Hutchinson de Palamós vol suspendre temporalment el contracte a 393 treballadors

>La reunió de Torraspapel a Madrid acaba amb el temor que es tanqui la fàbrica de Sarrià

>El 60,7% de la plantilla de Trety aprova en referèndum deixar de cobrar durant dotze dies

>Les famílies gastaran enguany un 4,3% menys per Nadal

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.