| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 de desembre de 2025


diumenge, 26 d'octubre de 2008
>

Ryanair estudia l'obertura d'una ruta des de l'aeroport de l'Alguer fins a Reus

Una delegació tarragonina viatja a Sardenya per conèixer el model de gestió turística de l'illa

EVA POMARES. L'Alguer
Ryanair ha anunciat aquesta setmana l'obertura de dues bases, a partir del 19 de març de l'any vinent, als aeroports sards de l'Alguer i Càller. Això permetrà afegir catorze rutes més a les ja existents des de l'Alguer, com ara la que enllaça amb Girona. El director general de l'aeroport alguerès, Umberto Borlotti, ha assegurat: «Ryanair té en projecte volar a Reus des de Sardenya.» Tot i això, «Sevilla també és una possibilitat», ha dit Borlotti, després de reunir-se amb una delegació d'agents turístics de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, en un viatge a l'illa convidats pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.


+ La delegació tarragonina després de reunir-se amb els directius de l'aeroport de l'Alguer.

Quan falten poques setmanes per a l'obertura de la base de Ryanair a l'aeroport de Reus, el sector turístic i el Patronat de la Diputació han volgut conèixer de primera mà l'experiència d'un aeroport petit però eminentment turístic, que ha crescut a l'empara d'aquesta companyia de baix cost.

El trànsit de passatgers a l'aeroport de l'Alguer s'ha incrementat dels 664.000 passatgers l'any 2000 als 1,4 milions amb què preveu tancar l'any. «Ryanair ha estat un vector primari, que ens ha ajudat a desestacionalitzar el trànsit i a atreure més línies aèries», ha explicat Borlotti. Fa vuit anys, només el 8% dels passatgers arribaven amb Ryanair, a l'Alguer, i ara són el 54% i la previsió per al 2010 és que siguin el 63% del total (1,3 milions). Hi ajudarà l'anunci que aquesta setmana ha fet el president de Ryanair d'establir-hi la primavera vinent una base, amb un avió a l'hivern i dos a l'estiu. Michael O'Leary ho ha justificat per la crisi d'Alitalia, que per a Ryanair significa una oportunitat de negoci. El 19 de març, els aeroports sards de l'Alguer i Càller tindran 19 rutes més, deu de les quals, internacionals.

L'aeroport de l'Alguer té un conveni signat amb Ryanair igual que l'actual vigent a Reus, derivat del Pacte de la Boella. La companyia aèria rep ajuts en funció del nombre de passatgers que té, en comptes de rebre'n per la quantitat d'enllaços, tal com ara estrenarà Reus amb el nou conveni. Borlotti ha explicat que «l'acord obliga a augmentar el volum de trànsits, i això fa que Ryanair abaixi els preus dels bitllets».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Patronat impulsa un nou model formatiu

>Aeroports de gestió autònoma

>Ryanair estudia una nova connexió entre Reus i l'Alguer

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.