Quan falten poques setmanes per a l'obertura de la base de Ryanair a l'aeroport de Reus, el sector turístic i el Patronat de la Diputació han volgut conèixer de primera mà l'experiència d'un aeroport petit però eminentment turístic, que ha crescut a l'empara d'aquesta companyia de baix cost.
El trànsit de passatgers a l'aeroport de l'Alguer s'ha incrementat dels 664.000 passatgers l'any 2000 als 1,4 milions amb què preveu tancar l'any. «Ryanair ha estat un vector primari, que ens ha ajudat a desestacionalitzar el trànsit i a atreure més línies aèries», ha explicat Borlotti. Fa vuit anys, només el 8% dels passatgers arribaven amb Ryanair, a l'Alguer, i ara són el 54% i la previsió per al 2010 és que siguin el 63% del total (1,3 milions). Hi ajudarà l'anunci que aquesta setmana ha fet el president de Ryanair d'establir-hi la primavera vinent una base, amb un avió a l'hivern i dos a l'estiu. Michael O'Leary ho ha justificat per la crisi d'Alitalia, que per a Ryanair significa una oportunitat de negoci. El 19 de març, els aeroports sards de l'Alguer i Càller tindran 19 rutes més, deu de les quals, internacionals.
L'aeroport de l'Alguer té un conveni signat amb Ryanair igual que l'actual vigent a Reus, derivat del Pacte de la Boella. La companyia aèria rep ajuts en funció del nombre de passatgers que té, en comptes de rebre'n per la quantitat d'enllaços, tal com ara estrenarà Reus amb el nou conveni. Borlotti ha explicat que «l'acord obliga a augmentar el volum de trànsits, i això fa que Ryanair abaixi els preus dels bitllets».